Shakers van beroep

De sfeer of stemming op een vakbeurs, een bedrijfsontmoeting of een event is vaak bepalend voor het succes ervan. Een kolfje naar de hand voor The Shake Company, die van het detecteren en optimaliseren van sfeer hun beroep gemaakt hebben. Michael Vervroegen is oprichter en zaakvoerder van The Shake Company. “15 jaar geleden ben ik met cocktailanimatie begonnen” vertelt hij. “In beginjaren was dat min of meer pionierswerk omdat de evenementen- en cocktailwereld elkaar totaal niet kenden. Geleidelijk aan zijn we ook gegroeid in onze stiel en merkten we veranderende trends bij de beleving van corporate events. We zitten er dagelijks met onze neus op en het boeit ons”.

Sfeer maken en know how

“De drang naar kwaliteit en optimalisatie heeft The Shake Company gemaakt tot wat het nu is” legt Michael Vervroegen uit. “Bij elke opdracht doen we nog altijd even hard ons best, net als onze allereerste keer. In onze sector is er een ongeschreven wet die zegt dat je maar zo goed bent als je laatste prestatie. Vooraf gaan we vaak met de klant samen zitten. Wat is de doelstelling van het evenement, waar vindt het plaats, wat is het vooropgestelde scenario? Op die manier kunnen wij niet alleen nuttige tips en advies geven maar hebben we ook een betere kijk op wat er van ons verwacht wordt en hoe we boven die verwachtingen kunnen uitstijgen. Belangrijk hierbij is de ervaring die we hebben en de inzet van medewerkers, of beter: de fun die we opzoeken in het werk. ‘Shaken’ is voor veel mensen maar een woord dat, indien met ‘The Shake Company’ vermeld, doet denken aan cocktails serveren met jongleertrucs op muziek. Voor ons is het de sfeer aanvoelen en bijsturen tot je merkt dat ook de bezoekers van het event er duidelijk van genieten. Het is het maximaal benutten van alle ingrediënten tijdens een evenement, ze in de juiste dosis combinberen om zo het beste resultaat te bekomen”.

Onzichtbare muziek

“Muziek is steeds een belangrijke factor voor ons geweest” zegt Michael Vervroegen. “Onze klanten zijn meestal bedrijven en de bezoekers van een event komen dus voor een product, de inhuldiging van een nieuw bedrijfsgebouw, een vakbeurs of een viering. Onze muziek zal bijgevolg nooit aandacht vragen of luid en opdringerig klinken, onze dj’s blijven onzichtbaar op de achtergrond en laten ruimte voor de gesprekken van de bezoekers. Die keuze hebben we bewust gemaakt, zo hebben we een eigen manier gevonden om subtiel toch boeiend te zijn. Later op de avond of op personeelsevenementen kunnen we natuurlijk het beest in ons loslaten (lacht)…”

Multi keuze

“De formules die The Shake Company aanbiedt” licht Michael Vervroegen toe, “hebben we met de jaren uitgebreid. Zo kan je bij ons kiezen voor een showbar of één van onze andere cocktailbars, bars met enkel water, espresso’s, whisky’s, enz… Daarnaast hebben we, na 15 jaar know how, een aantal sterke muziekconcepten zoals ¿CON.SENSO!, Jazztory, Accoustic Djamming bedacht. Met Acts brengen we podiumkunst. Vaak gaat het om een show waarbij een combinatie van onze verschillende diensten elkaar vermenigvuldigen in één act met Showstory. Eerder zeldzaam zijn we met Artstory voor een select gezelschap bezig. Ondertussen zijn we reeds actief geweest in 18 landen en de vraag neemt alleen maar toe.

Het cliënteel waarvoor we werken, zijn zowel bedrijven als evenementenbureaus. De meeste van onze klanten kennen ons en wij hen. Ze waarderen onze manier van werken en ze weten dat The Shake Company altijd die extra vonk garandeert”.

Bekijk de socials