Slimme online marketing werkt

"Websites zijn nog vaak een afgelegen plek in de woestijn met als gevolg dat bezoekers er nooit of enkel bij toeval terecht komen. Als bureau gespecialiseerd in online marketing leggen wij vanuit die woestijn wegen naar de bewoonde wereld zodat uw klanten via meerdere kanalen uw website en webshop vinden."

Sam Dierckx, zaakvoerder en oprichter van Kingsberry, is formeel. “De Belgische KMO’s laten de internetverkoop nog veel te veel over aan buitenlandse ondernemers. Weerwerk dringt zich op. Nu zowat iedereen via desktop, smartphone en iPad quasi continu verbonden is met het internet, situeert de kern van het marketinggebeuren zich daar, zowel voor B2B- als voor B2C-georiënteerde bedrijven.”

Focus en doelgroepen

“Onze aanpak is als volgt. Samen met de ondernemer bepalen wij de focus en definiëren we de juiste doelgroepen. Dan pas leggen we onze strategie vast waarmee we bezoekers naar de website/webshop zullen lokken. Dat kan onder andere via SEO of zoekmachine-optimalisatie, het aanleveren van content die aansluit bij de interesse van de doelgroep, het opzetten van een e-mailactie, of door actief aanwezig te zijn op de vele sociale media, inclusief Youtube. Nadien gaan we de resultaten van onze strategie meten. We doen de nodige analyses en sturen indien nodig de strategie bij. Door dit proces geregeld te herhalen, zal de online marketingstrategie ongetwijfeld meer omzet genereren.”

Wilt u ook uw plaats veroveren in de digitale wereld? Neem dan Kingsberry als gids! (MC)

Bekijk de socials