Sociaal secretariaat Besox vereenvoudigt uw payroll

Een nieuw digitaal platform

Dankzij een nieuw digitaal platform kunnen klanten bij Besox hun administratie voortaan papierloos afhandelen. De software vereenvoudigt heel wat administratieve taken van de zaakvoerder of de HR-medewerker zodat die zich kunnen focussen op hun kerntaken.

“Wij hebben een verregaand innovatief digitaal platform opgebouwd in samenwerking met onze HR-partner Officient,” zegt zaakvoerder Christophe Morbee. “Daardoor krijg je een snel en makkelijk inzicht in belangrijke HR-data zoals loonevolutie, vakantierechten, ziektedagen, de geschatte loonkost, enzovoort. Doordat het platform communiceert met moderne boekhoudpakketten kunnen onze facturen voortaan ook automatisch ingeboekt worden.” Voor juridische problemen, accountancy en verzekeringstoestanden staan verschillende experten klaar.

Besox' kleinschaligheid is grootste troef

Het sociaal secretariaat is doorgaans de laatste toevlucht voor ondernemers die alles over zich heen zien komen. Blijkt evenwel dat er nogal wat ongenoegen bestaat over de efficiency van de dienstverlening die ervan uitgaat. De meeste bekende huizen zijn veelal te groot uitgegroeid en laten nogal wat van hun klanten op hun honger. “Wij hebben ons als Besox in die markt gezet waarbij wij de kleinschaligheid van onze organisatie als onze grootste troef uitspelen,” zegt Christophe Morbee. Besox heeft vanuit Knokke een fijnmazig netwerk uitgebouwd dat sinds enkele jaren ook sterk actief is in het Antwerpse.

Digitale contracten

Het digitaal platform van Besox laat onder meer toe om digitale contracten aan te maken en te bewaren. Medewerkers krijgen toegang tot een tijdlijn en een meldingssysteem voor dringende zaken. Eventuele afwezigheden en adreswijzigingen kunnen personeelsleden voortaan zelf invoeren, zonder dat daarbij nog iemand van HR aan te pas komt. De software maakt ook asset management stukken eenvoudiger. De zaakvoerder kan bijvoorbeeld meldingen instellen als computermateriaal of bedrijfswagens aan vervanging toe zijn. In de toekomst zal men ook verslagen van evaluatiegesprekken, aanmaningen en ontslagbrieven via aangetekende mails kunnen versturen.
Jagen die digitale ontwikkelingen de tarieven van Besox niet de hoogte in? “Helemaal niet,” zegt Christophe Morbee. “Bovendien kun je in de wereld van de sociale secretariaten vandaag helemaal het verschil niet meer maken met scherpe tarieven. Het gaat in onze ogen veel meer om persoonlijke dienstverlening en daar hebben we nu met ons digitaal systeem een opening mee gemaakt."

Advies van externe experten

Besox is ten aanzien van de grote jongens in de sector toch zelf nog een kleine kmo? Is de dienstverlening die Besox aanbiedt wel omvattend genoeg? Christophe Morbee: “Wij maken als Besox deel uit van Serviam, een samenwerkingsverband van verschillende sociale secretariaten. Deel uitmaken van die koepelorganisatie betekent meteen ook dat wij onze expertise en kennis op verschillende deelvlakken vergroten. We kunnen juristen, verzekeringsexperten of accountants inzetten wanneer bepaalde problemen aangebracht worden.” (MB)