Vermant Automotive Groep straks 50 jaar

De Vermant Automotive Groep doet het uitstekend. Het bedrijf runt vandaag drie concessies van Volvo, twee concessies van Kia in Mechelen en Aartselaar en een multimerken carosseriebedrijf, eveneens in Mechelen. Met pakweg 60 personeelsleden is de groep stevig verankerd in de brede regio. De sympathieke garage van wijlen grootvader Egide Vermant uit Rumst wordt vandaag in zijn nieuwe groepsstrategie aangestuurd door kleinzoon Guy Vermant en zijn operationeel directeur Johan Sterckx.

Volgend jaar is de Vermant Automotive Groep liefst 50 jaar concessiehouder van de personenwagens van Volvo. De Antwerpse onderneming is daardoor sterk geïntegreerd in de aanpak van de Zweedse autogroep. Die Scandinavische lijn wordt in de komende jaren versterkt verder uitgetekend. Ondanks de overname door een Chinese groep. “Volvo heeft in de afgelopen maanden zijn zelfvertrouwen helemaal teruggevonden,” zegt Johan Sterckx. “Dat kun je onderkennen in de opmerkelijke design van de nieuwe S90, de perfecte afwerking en de ingebouwde technologie. De S90 is een auto die de Zweedse authenticiteit uitstraalt. Wat je ook terugvindt in de aandacht voor alle aspecten van de veiligheid, altijd al een traditioneel kenmerk vn Volvo. Het is niet helemaal toevallig dat het er Volvo om te doen is om vanaf 2020 geen enkel dodelijk verkeersongeval met een auto van het merk te laten registreren.”

Volvo steekt ook niet weg dat het met zijn nieuw model een vastberaden offensief wil inzetten op de zogenaamde premiummarkt. Die wordt nu nog altijd beheerst door een aantal Duitse merken. “Met de S90 gaan we de klanten overtuigen dat de Zweedse kwaliteit echt wel superieur is,” zegt Guy Vermant. “Onze wagens zijn overigens technologisch zo geavanceerd dat het dashboard vandaag beperkt blijft tot nog hooguit zeven bedieningsknoppen.”

De nieuwe S90 heet een heuse head turner te zijn. Op straat kijken de mensen de wagen inderdaad na, vragen zich af hoe een auto zo mooi kan zijn.

Werkplaats

Ook in de diensten naverkoop zullen de klanten de nieuwe aanpak van Volvo onderkennen. Met de Volvo Personal Service heb je bij onderhoudsbeurten een direct contact met de mensen uit de werkplaats. Je passeert dus niet langer langs een receptie waar je eventuele opmerkingen genoteerd worden. Je mechanieker staat je persoonlijk op te wachten en overloopt samen met jou wat er eventueel moet gedaan worden. Alle misverstanden zijn daarbij uitgesloten. Bovendien wordt de tijdsduur voor de technische revisie daarbij beperkt tot het uiterste minimum. (MB)