Vervoer Verhaegen groeit, organisch en door overnames

Vervoerbedrijf Verhaegen uit Lier kan een mooie groeicurve voorleggen. Zaakvoerder /eigenaar Ilse Daems en directeur Jan Franck realiseren deze groei door voortdurend te investeren in materieel, in IT en, last but not least, in personeel én door enkele uitgekiende acquisities te doen. 

Ilse Daems verhuisde haar vervoerbedrijf, dat opgericht werd in 1945, in 2015 naar een gloednieuw distributie- en verwerkingscentrum op het industrieterrein Duwijck in Lier. 

“De investeringen hebben ervoor gezorgd dat Vervoer Verhaegen vandaag een bedrijf is op moderne leest geschoeid. We zijn de voorbije drie jaar zo’n 30% gegroeid  en we groeien gestaag verder, mede door de overname van de afdeling meubeltransport van een Mechels verhuisbedrijf en van transportbedrijf Luma”, stelt Jan Franck. 

“Vandaag voeren we distributie uit in de hele Benelux. Oorspronkelijk was dit uitsluitend B2B, maar ondertussen ook steeds meer B2C"

Huistransport, distributie, opslag en behandeling

Waar Verhaegen voordien vooral actief was in huistransport, startte Ilse Daems zo’n decennium geleden ook met distributie. Zij ontving meer en meer vragen om vrachten te combineren. “Vandaag voeren we distributie uit in de hele Benelux. Oorspronkelijk was dit uitsluitend B2B, maar ondertussen ook steeds meer B2C. Daarbij maken wij zelf de afspraken met de consumenten. We sturen hen sms’en met het levervenster en zorgen ervoor dat we de goederen netjes binnen dit venster afleveren”, stelt Ilse Daems.

Modern, aangepast wagenpark

Het wagenpark van Vervoer Verhaegen leent zich uitstekend om ook B2C te leveren. De vrachtwagens, trekker-opleggers, bak- en bachéwagens en bestelwagens zijn alle uitgerust met laadkleppen, achteruitrijcamera’s, noodremassistentie, enz. “We hechten veel belang aan een goede en moderne vloot, die ons bedrijf de juiste uitstraling geeft. Onze klanten vinden het belangrijk dat er een degelijke vrachtwagen voor de deur stopt. Pannes worden door preventief onderhoud in ons eigen atelier vermeden. Daarnaast komt een extern bedrijf onze vrachtwagens meerdere malen per maand poetsen zodat deze er allemaal steeds netjes uitzien”, aldus Ilse Daems. Vervoer Verhaegen heeft dagelijks 65 tot 75 vrachtwagens op de baan.

Goede chauffeurs aantrekken 

Vervoer Verhaegen is zeer selectief wanneer het om de aanwerving van chauffeurs gaat. “We zoeken geen chauffeurs die hun vrachtwagen tegen de kaai zetten en wachten tot die gevuld of geledigd is. Onze bestuurders steken zelf mee de handen uit de mouwen. De goederen moeten uit de vrachtwagen gehaald en neergezet worden, daar waar onze klanten ze hebben willen”, legt Jan Franck uit.

Chauffeurs die in dienst komen bij Vervoer Verhaegen kunnen rekenen op degelijk materiaal, fijne collega’s en een correcte verloning.
“We zijn een partner, die continu een goede service aanbiedt, met gedreven en gemotiveerde werknemers. We vinden het ook heel belangrijk dat er een goede klik is met onze klanten en dat onze chauffeurs respectvol behandeld worden”, besluit Ilse Daems.

Bekijk de socials