Vlaamse Post, jouw partner voor huis-aan-huisreclame

Sinds de oprichting in 2012 groeide Vlaamse Post uit dé referentie voor huis-aan-huisbedeling van reclame. Operationeel directeur Peter Segers verwijst in dit artikel naar de uitgebreide, aanwezige expertise en een doorgedreven service als verklaring voor het succes van het Antwerpse postbedrijf.

Het perfecte alternatief voor huis-aan-huisreclame

In 2011 stopte bpost met de verdeling van huis-aan-huisreclame zwaarder dan 130 gram. Hierop beslisten enkele Antwerpse ondernemers om Vlaamse Post op te richten.

“Na de beslissing van bpost stelden we vast dat er in België, buiten de centrumsteden geen kwalitatieve alternatieven te vinden waren. Buitenlandse spelers wilden de complexe Belgische markt niet betreden. Het alternatief moest dus van onszelf komen.

Ondertussen verdelen we jaarlijks minstens 50 miljoen stuks reclamedrukwerk. Voor onze permanente bedeling rekenen we op een ploeg van 15 mensen. Tijdens drukke periodes kunnen dat er 60 worden. We werken met een klein team en garanderen zo aan elke klant een persoonlijke aanpak.”

Na huis-aan-huisbedeling van reclame, efficiëntie en innovatie  

“Toen we stopte met de huis-aan-huisreclame, werden we geconfronteerd met de afwezigheid van een accurate database van brievenbussen in elke gemeente”, vertelt Peter. “Ook daarvoor ontwikkelden we zelf een innovatieve oplossing. We zijn in de provincie Antwerpen elke straat gaan tellen en legden een eigen database aan. Daaraan koppelden we een systeem dat automatisch de meest efficiënte planning maakt voor onze postbodes.”

De beste service voor elke klant voor huis-aan-huisreclame

Vlaamse Post werkt op drie verschillende fronten. Het bedrijf kan zo een breed cliënteel aanspreken, van de lokale bakker tot overheden en internationale retailers.

“De eerste pijler is onze eigen bedeling op maat. Onder andere gemeenten en politieke partijen doen beroep op deze diensten. Daarnaast verzorgen we ook bulkbedeling voor grote bedrijven en retailers. Ten derde zijn we ook een one-stop-shop voor lokale handelaars. Ook de beenhouder of bakker om de hoek kan bij ons terecht voor het ontwerp, het drukken en de bedeling van zijn folders.

We bieden voor iedereen de best mogelijke service. We brengen doelen in kaart, maken planningen en stemmen de bedeling perfect af op de noden van elke klant. Daarmee maken we het verschil in onze sector.”  

Een juiste balans tussen print en digitaal 

Volgens Peter blijft printreclame ook in digitale tijden een medium dat voor vertrouwen en herkenbaarheid zorgt.

“Toen we in 2012 begonnen, zagen we dat iedereen volop inzette op digitale reclame. Vandaag stellen we vast dat bedrijven de omgekeerde beweging maken en dat een goede balans nodig is voor een maximale impact. Ook gemeenten die via print communiceren met hun burgers scoren steevast hoger in tevredenheidsenquêtes.

Bedrijven die zoeken naar een goede balans tussen online adverteren en huis-aan-huisbedeling mogen altijd contact opnemen met Vlaamse Post.”

VLAAMSE POST NV
Turnhoutsebaan 185
2970 Schilde
info@vlaamsepost.be
+32 (0)3 385 96 42

Wilt u meer weten?

Vlaamse Post

Bekijk de socials