Voetballen en ramen, een ideale combinatie?

Bij F.C. De Kampioenen zijn voetballen en ramen geen ideale combinatie want tot groot jolijt van de kijkers stampte de overbekende caféploeg de bal regelmatig door het raam van de nabij gelegen garage van DDT. Bij Hectas Facility Services is deze combinatie wel ideaal en succesvol, want directeur Marc Gesp kan aan het hoofd van de administratie van zijn bedrijf rekenen op gewezen eersteklasser Ivan Leirs en laat glasbewassing nu net een van de specialiteiten van het schoonmaakbedrijf zijn. “Mijn voetbalervaring komt me van pas, maar niet om voetballen door ramen te trappen”, grinnikt deze laatste. “We werken bij Hectas in een echte ploeg en we trekken aan hetzelfde zeel, net als in een voetbalploeg en dat komt onze klanten ten goede.”

Hectas Facility Services maakt deel uit van de Duitse groep Vorwerk, die verschillende bedrijven groepeert, waaronder Jafra en Thermomix, samen goed voor een omzet van meer dan twee miljard euro. De hoofdzetel van Hectas is gelegen in het Duitse Wuppertal. Het bedrijf werd opgericht in 1974 en telt ondertussen vestigingen in acht landen.

In België is Hectas actief sinds 2003. De Belgische vestiging was tot voor kort afhankelijk van de Nederlandse, maar vaart nu een zelfstandige koers. Marc Gesp: “Dit laat ons toe om onze beslissingen echt af te stemmen op de Belgische markt en maakt het ook mogelijk om eventueel in onderaanneming te werken.”

Glasbewassing

Hectas is gespecialiseerd en heeft een erg goede reputatie in glasbewassing. Marc Gesp: “Onze werknemers beschikken over het aangepast materiaal, waaronder hoogtewerkers en speciale spintoestellen. Ook moeilijk bereikbare plekken kunnen zonder probleem gepoetst worden.” Geen glazen koepel is te hoog voor Hectas en het bedrijf neemt grote winkelcentra, maar ook hotels, verzorgingsinstellingen, ziekenhuizen, scholen, appartementsgebouwen,… onder handen en uiteraard ook ‘gewone’ bedrijfsgebouwen.  

Schoonmaakactiviteiten

Hectas Facility Services voert ook alle schoonmaak- en aanverwante activiteiten uit. Marc Gesp: “Samen met de klant bespreken we wat er precies moet gebeuren en wanneer. Het is bijvoorbeeld niet nodig om dagelijks de plinten af te stoffen. Vervolgens wordt een plan van aanpak opgemaakt. Regelmatig wordt een objectieve kwaliteitscontrole en –evaluatie uitgevoerd.”

Hectas begeleidt klanten indien gewenst ook in het verduurzamen van hun onderhouds- en schoonmaakwerkzaamheden. Marc Gesp: “We denken met onze klanten mee. Door het gescheiden ophalen van afval blijkt het bijvoorbeeld vaak interessanter om de vuilbakjes voor restafval in de kantoren te vervangen door kleinere exemplaren. Het leegmaken van deze vuilbakjes duurt minder lang en zo bespaar je tijd en geld.” (NV)

Bekijk de socials