Wanneer vooral het resultaat telt

Na een sabbatjaar is sales manager Chantal Moerenhout terug op post bij Care. Vuriger dan ooit vertelt ze over de visie en de missie van het schoonmaakbedrijf. Op een duurzame manier klanten ontzorgen is de missie.

“We willen impact hebben op de maatschappij. We geloven in de kracht van een aangename werkomgeving, voor onze klanten én voor onze medewerkers. Samen met de Antwerpse Management School onderzoeken we de impact van een nette werkplek op de productiviteit van de medewerkers. Dit jaar gaan we volop voor kwaliteit en klantentevredenheid. Het lijken evidente begrippen maar dat zijn ze helemaal niet. Open communicatie en duurzame partnerships zijn sleutelwoorden”, stelt Chantal Moerenhout.

Resultaatgericht

Care gaat voor resultaatgericht schoonmaken.

“Wij zijn van mening dat het niet nodig is dat onze schoonmakers een vergaderzaal poetsen wanneer deze niet gebruikt is, ook al zou ze op de planning staan. Onze schoonmakers werken efficiënt en poetsen wat echt nodig is. Dat is kostenbesparend voor onze klanten. Deze werkwijze vereist wel een heldere communicatie, ook naar de interne klanten toe, zodat ze geen verkeerd beeld krijgen van de poetsman of -vrouw wanneer deze in een bepaalde ruimte ‘snel rond’ lijkt te zijn.”

‘Parkeerkaart’

“Communicatie is een andere belangrijke pijler. Korte communicatielijnen vinden we super belangrijk. Reeds in de offertefase wordt u op de hoogte gebracht van het team dat voor u klaar staat: de dedicated teamleider, de districtsmanager, en het back-office team dat de administratie voor zijn rekening neemt. We communiceren ook rechtstreeks met de interne klant. Met een ‘parkeerkaart’ die we achterlaten, laten onze medewerkers weten wanneer ze komen poetsen. Met een clean desk verliezen de poetsers geen kostbare tijd. Een clean desk belonen we met een leuke smiley kaart.”

Vuile kop koffie

Care is voorstander van dagschoonmaak, daar waar mogelijk. Storende handelingen zoals stofzuigen gebeurt met speciale, stille stofzuigers.

“Tijdens de kantooruren poetsen is goed voor het milieu. Er wordt niet meer licht en verwarming verbruikt dan nodig. Het zorgt ook voor een betere work/life balance voor onze medewerkers. Dat de interne klanten een gezicht kunnen plakken op de schoonmakers draagt bij tot een nettere omgeving. Ze zullen sneller geneigd zijn om b.v. zelf de vuile kop koffie naar de keuken te brengen. Onze medewerkers kunnen ook sneller inspelen op de behoeften van de interne klanten.”                                                                                                

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Care gebruikt altijd milieuvriendelijk schoonmaakproducten, biologisch afbreekbare vuilniszakken en bespaart met de Triple T-methode ook heel wat water tot wel 1/10de van het normale verbruik.

“Wij gaan voor totale ontzorging in de facilitaire sfeer (schoonmaak, glaswas, computerreiniging …”, besluit Chantal Moerenhout.

Wilt u meer weten?

Care

Care

Bekijk de socials