Professioneel property management

Meer en meer KMO-parken hebben nood aan professioneel property management

Bedrijventerreinen

Meer KMO-parken en kantoorgebouwen vallen onder de wet op mede-eigendom. Er zijn twee hoofdredenen voor deze trend.

Steeds meer ‘mede-eigenaren’

Oudere kantoorgebouwen worden gekocht door projectontwikkelaars die ze renoveren en in verschillende kavels splitsen. Dit betekent dat gebouwen in toenemende mate in handen zijn van meerdere eigenaren. Zodra dat gebeurt, is de wet op mede-eigendom van toepassing en bestaat de wettelijke verplichting om een property manager of agentschap voor vastgoedbeheer aan te stellen.

Bovendien zien we dat meer KMO’s ervoor kiezen om een kantoor unit te kopen in plaats van te huren omdat ze nog steeds van een lage rente kunnen genieten.

Een enorme toename van vraag en aanbod voor KMO-eenheden in België is hiervan het gevolg.

Mede-eigendom vereist een nauwgezet beheer

Het beheer van eigendommen in mede-eigendom vereist een heel andere benadering van property management dan voor één eigenaar en zijn huurders (rentmeesterschap).

In al deze gevallen is het essentieel om te werken met een agentschap voor vastgoedbeheer dat vertrouwd is met het beheer van commercieel vastgoed. Een breed scala aan diensten met grondige technische en juridische kennis is van cruciaal belang voor het langetermijnbeheer van een onroerend goed in mede-eigendom. Immers, voor de mede-eigenaren is het van groot belang dat hun investering wordt beschermd door een goed onderhoud.

Niet verwonderlijk dat de afgelopen jaren dan ook de vraag naar agentschappen voor commercieel vastgoedbeheer sterk is toegenomen.

Lees ook 

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Jeni Real Estate

Bekijk de socials