Revenue management: hoe omzet en rendement van hotels verhogen?

Hotels

Jasmin Greco van i-Hotel Services

Revenue management is een term die komt overgewaaid uit de luchtvaart maar ook in de hotelsector voet aan grond heeft. Het komt erop neer dat hotelprijzen worden aangepast op basis van vraag en aanbod, het moment van boeking, de bezettingsgraad, historische gegevens, de verwachtingen van klanten, enzovoort. Jasmin Greco van het Antwerpse i-Hotel Services legt uit.

Revenue management betekent voor een hotel het zo optimaal mogelijk aanbieden en verkopen van hotelkamers. De hoteldistributie is de voorbije jaren grondig dooreengeschud. De directe reservaties vormen nog altijd een belangrijk kanaal voor de verkoop van de overnachtingen. Maar in de indirecte verkoop worden traditionele offlinekanalen zoals reisagenten, touroperators en toeristische federaties steeds meer verdrongen door nieuwe onlinedistributiekanalen en onlinereisagenten.

“Ieder hotel heeft baat bij Revenue management,” zegt Jasmin Greco van i-Hotel Services. Deze Antwerpse service provider helpt hoteliers in het dagelijks optimaliseren van de kamerprijzen, het onderhouden van de boekingskanalen en het begeleiden bij strategische doelstellingen.

Waarom Revenue management outsourcen?

“Door het outsourcen van Revenue Management kan een hotel profiteren van een breder scala aan kanalen en tools,” aldus Jasmin. “Een service provider denkt mee en adviseert over strategische beslissingen, voert dagelijks acties uit en stuurt bij waar nodig. Door het outsourcen behoudt een hotelier een frisse blik op de vaste structuren van zijn hotel. Bovendien bespaart hij tijd. Revenue management brengt ook de nodige dosis kennis, ervaring en analytisch vermogen binnen. Hiermee bouwt een hotelier aan een optimale strategie om zijn omzet te maximaliseren.”

Consulting & business development

i-Hotel Services biedt een pakket aan diensten aan. Het voert onder meer audits en aanbevelingen uit met behulp van de verschillende facetten van Revenue management, zoals productpositionering, benchmarking, strategische prijsstelling, marktvraag en distributiemanagement.  

i-Hotel Services begeleidt bij keuze hotelsoftware

Deze service provider ondersteunt de hotelier ook bij de keuze, kostenberekening en bij het switchen van specifieke hotelsoftwaresystemen. “Daarbij denken we aan hotelgeoriënteerde systemen zoals Hotel Management Systemen, Channel Management Systemen, Business Intelligence Systemen, internetboekingsmodules en gastenbeoordelingssystemen,” aldus Jasmin Greco.

Total Revenue management is een totaalbenadering

In België, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Curaçao maken hotels gebruik van de diensten van i-Hotel Services. Jasmin: “Onze missie bevat Total Revenue management, een totaalbenadering waarbij we strategisch Revenue management, online distributie, marketing en sales combineren en integreren. Dat is voor ons de sleutel tot succes in de groei van een hotel.”

Meer informatie over Revenue management en i-Hotel Services vind je op www.i-hotelservices.com

CROWNEPLAZA - rectangle202003.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials