Kinnarps Sustainability Report 2018

Kinnarps scoort goed op duurzaamheidsrapport

Kantoor & Inrichting

Uit het duurzaamheidsrapport 2018 van Kinnarps, dat op 28 januari werd gepubliceerd, blijkt dat de groep haar gestelde doelen om de uitstoot terug te dringen vroeger heeft bereikt dan aanvankelijk gepland.

Het Kinnarps Sustainability Report 2018 omvat alle merken van de Kinnarps Groep: Kinnarps, Drabert, Materia, Martin Stoll, NC Nordic Care en Skandiform. Het rapport beschrijft de initiatieven die Kinnarps neemt vanuit holistisch perspectief, met een focus op hoe de Groep bijdraagt aan de UN Global Goals. Naast een aantal andere verbeteringen, toont het rapport ook aan dat Kinnarps de vooropgestelde doelstellingen over uitstoot met impact op het klimaat vroeger haalt dan gepland.

“Ons doel was om tegen 2020 onze uitstoot te verminderen met 20% procent ten opzichte van basisjaar 2014. Ons resultaat was dit jaar 22%. We hebben dan ook besloten om een nieuw ambitieus doel te stellen tegen 2020: we willen onze uitstoot verminderen met 35%. Dit succes hebben we onder meer te danken aan de vervanging van LPG door stadsverwarming in onze productiesite in de Zweedse stad Jönköping”, legt Sustainability Manager Johanna Ljunggren uit.

Kinnarps’ eigen logistiek systeem is ook uniek op de markt en garandeert 50% meer laadcapaciteit in vergelijking met het industriegemiddelde. Met de lancering van een project in samenwerking met Volvo en het Zweedse Transport Agency, nam Kinnarps in 2018 de volgende stap in deze ontwikkeling, Zo kunnen langere voertuigen met 3 in plaats van 2 containers gebruikt worden. Dit High Capacity Project leidt tot grotere volumes en vermindert de impact op het milieu.

De meubelindustrie heeft nood aan nieuwe duurzame bedrijfsmodellen

Johanna Ljunggren: “Er is een belangrijke link tussen ons werk rond duurzaamheid en ons businessplan. Het is logisch om zowel de menselijke als materiële middelen zo optimaal mogelijk te gebruiken en bovendien wint iedereen erbij: onze klanten, onze leveranciers en wijzelf.”

Om klanten te overtuigen dat duurzame keuzes makkelijk en economisch slim zijn, moeten je hen  concrete voordelen bieden. “Daarom hebben we in 2018 extra aandacht gegeven aan het ontwikkelen van circulaire bedrijfsmodellen, waarbij klanten de mogelijkheid krijgen om meubilair te renoveren en te hergebruiken. Het is onze ambitie om op dat vlak de voorloper te zijn”, besluit Johanna Ljunggren.  

Download het Kinnarps Sustainability Report 2018.

Lees ook 

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials