Optimaal thuiskantoor: wat heeft je personeel nodig?

Sinds de coronapandemie is de kans groot dat meer personeelsleden van thuis werken. Om productief van thuis te werken, hebben ze een optimaal thuiskantoor nodig. Want als ze voor alles terug naar kantoor moeten lopen, verliezen ze heel wat tijd en zullen ze helaas weinig bijzondere prestaties leveren. In dit artikel lees je welke materialen je medewerkers nodig hebben om efficiënt van thuis te werken.

Optimaal thuiskantoor

Thuiswerken brengt een aantal voordelen met zich mee. Je medewerkers creëren een betere work-lifebalance, ze verliezen geen tijd met heen- en weer reizen en ze hebben geen last van collega’s die voor afleiding zorgen. Maar om dat thuiswerk tot een goed einde te brengen, hebben ze wel een comfortabel thuiskantoor nodig met alles erop eraan.

Zo hebben ze bijvoorbeeld een printer en printerinkt nodig, want als bedrijfsleider wil je natuurlijk niet dat ze tijd verliezen met het heen-en-weer lopen naar een kopiecenter. Daarnaast hebben ze mogelijk nood aan andere kantoorbenodigdheden zoals schrijfmateriaal, papier, klasseermappen en een organizer. Misschien maakt je administratief bediende wel regelmatig gebruik van een kaartlezer. Zorg er dan voor dat die ook thuis een kaartlezer bij de hand heeft.

Lichamelijke klachten vermijden

Werken je medewerkers een hele dag van thuis aan het keukeneiland of in de zetel, dan is de kans groot dat ze met rugpijn gaan slapen. Bijgevolg zijn ze dag nadien al helemaal niet productief. En dit wil je als bedrijfsleider boven alles voorkomen.

Daarom bied je je personeelsleden een optimaal thuiskantoor. Wat houdt dat in? Wel, een bureau of tafel hebben ze waarschijnlijk wel. Maar een ergonomische bureaustoel is onmisbaar. Zo’n bureaustoel ondersteunt de rug en laat de ellebogen in een hoek van 90 graden op de tafel rusten.

Verder hebben je thuiswerkers misschien graag een vloerbeschermer. Zo kan die ergonomische bureaustoel hun nieuwe parket niet schaden. Een monitorstandaard is trouwens ook geen overbodige luxe. Je thuiswerker kijkt zo een volledige dag recht naar zijn of haar beeldscherm. Nog zoiets waar je nek- en rugklachten mee vermijdt.

Levering op het thuiskantoor

Veel mensen hebben moeite met thuiswerken, omdat het nodige werkmateriaal ontbreken. Ze stellen dan bepaalde taken uit tot als ze terug op kantoor zijn. De Belgische specialist in papier- en kantoorbenodigdheden, Pandava, heeft daar een oplossing voor. Bij hen kun je allerlei werkmateriaal bestellen dat vervolgens aan de deur van je medewerker geleverd wordt.

Bestelling bundelen, maar apart laten leveren

Voordien werd al het werkmateriaal voor één team gebundeld. Als bedrijf heb je nu de mogelijkheid om je medewerker zelf het nodige materiaal te laten bestellen op jouw rekening en vervolgens alles meteen bij hen thuis te laten leveren. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is een groepsaccount voor individuele bestellingen aanmaken.

Uiteraard krijgen ze geen vrachtwagen aan de deur, maar wel een postpakket met al het nodige kantoormateriaal.

Wil je weten wat je medewerkers allemaal nodig hebben om hun thuiskantoor optimaal in te richten? Aarzel dan niet om contact op te nemen met Pandava via onderstaand invulformulier.

Lees meer:

Pandava gaat voor een complete omnichannel ervaring

Circulaire producten voor bedrijven en scholen

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Pandava

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Pandava

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials