Peter Van Laer wordt nieuwe CEO van BDO België

Accountancy

Vanaf 1 oktober 2019 neemt Peter Van Laer het roer over van Hans Wilmots bij advieskantoor BDO België. Hij is de Managing Director van Crossroad dat digitale transformaties begeleidt. Het bedrijf werd eind 2017 overgenomen door BDO België.

BDO België gaat met de benoeming van Peter Van Laer tot CEO verder op zijn route van digitale transformatie en nieuwe technologieën. Van Laer’s achtergrond in innovatie en digitale technologie betekent wel niet dat de focus uitsluitend op nichemarkten, zoals cybersecurity, cloud en ‘platformification’-diensten zal liggen. Van Laer heeft de ambitie om vanuit de traditionele activiteiten het multidisciplinair aanbod verder te verbreden. Hij zal in tandem werken met de huidige General Counsel Johan Vandenbroeck, die voorzitter wordt van BDO België.


Peter Van Laer, nieuwe CEO van BDO België

“Met Peter Van Laer krijgen we een atypische CEO aan het hoofd van BDO. Hij is een doorgewinterd technologie-expert die digitalisering en innovatie ademt,” zegt Hans Wilmots, uittredend CEO van BDO België.

Oprichter van Crossroad

Antwerpenaar Peter Van Laer (55) heeft ruim dertig jaar ervaring in ICT en digitalisering. Hij begon zijn carrière bij KBC Group waar hij doorgroeide tot General Manager van de IT-diensten. In die functie stuurde hij meer dan 600 werknemers aan. In 2007 richtte hij samen met Carmen Cordier en later Jan De Schepper het Mechelse Crossroad op, gespecialiseerd in digitale transformatie. BDO België nam dat bedrijf eind 2017 over.

Peter Van Laer, toekomstig CEO bij BDO België:  “Ik zal als CEO van BDO België voort timmeren aan de weg die huidig CEO Hans Wilmots negen jaar geleden insloeg. Technologie wordt meer nog dan vandaag een hefboom om verder te groeien dwars doorheen al onze activiteiten, van Tax en Legal over Audit en Accounting tot Advisory. Daarnaast wil ik de innovatiespirit blijven cultiveren als integraal deel van onze cultuur waar mens en technologie centraal staan. Echte verbindingen worden trouwens niet gemaakt door algoritmen, ze ontstaan door persoonlijke betrokkenheid.”

Van familiebedrijven tot grote, internationale ondernemingen

Vandaag speelt BDO België een leidersrol in het middensegment, met bijzondere aandacht voor familiebedrijven. Maar waarom niet nog meer de kracht van zijn wereldwijde netwerk en technologie gebruiken om verder door te groeien op de markt van de grote, internationale ondernemingen?

“Het BDO-netwerk telt 1.600 vestigingen in meer dan 160 landen. Dat laat ons toe om de Belgische bedrijven die steeds meer internationaliseren te steunen met onze ervaring. Anderzijds kunnen we de grote corporate bedrijven optimaal van dienst zijn met onze lokale expertise en marktkennis.”

Banner kmo insider  - DEF.JPG

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven