Facturenbeheer cashflow

Hoe je je cashflow verbetert door facturen adequaat op te volgen

Elk bedrijf heeft geld nodig om zijn activiteiten uit te voeren. Je wil investeren in nieuwe producten, lonen uitbetalen, je faciliteiten onderhouden, je merk op de kaart zetten … Doorgaans schakel je de bank in om je projecten te financieren. Maar dat is niet altijd nodig. Ook door aan je openstaande facturen te werken, kun je je cashflow optimaliseren.

Je liquiditeit verzekerd door goed facturenbeheer

Goed facturenbeheer is belangrijk voor een gezonde kasstroom in je bedrijf. Door openstaande facturen nauwgezet op te volgen, word je sneller betaald en versterk je je liquiditeit. Die opvolging vraagt echter de nodige tijd en moeite. Bovendien zijn er aangenamere dingen dan klanten die te laat betalen, om hun geld vragen. Om die redenen laten meer en meer bedrijven hun facturen door een externe partner als The Invoice Managers beheren en opvolgen.

Voordelen van debiteurenbeheer

Die externe ondersteuning biedt bedrijven heel wat voordelen. Ze krijgen meer tijd voor hun core business en hoeven zich geen zorgen te maken over openstaande rekeningen, krijgen sneller betaald en houden goede klantenrelaties in stand. The Invoice Managers staat immers voor een efficiënte, maar vriendelijke aanpak. Ze gaan proactief te werk door je situatie en je klantenbestand grondig te analyseren en maken heldere afspraken over betalingsvoorwaarden en de opvolging van betalingen. Aan de hand van het digitale platform CashflowbyWeb® blijf je altijd op de hoogte van wat er met je facturen gebeurt.

Slimme aanpak, goede klantenrelaties behouden

Henri De Swaef, zaakvoerder van The Invoice Managers, licht zijn aanpak toe:

"Een goede start is heel belangrijk om succes te verzekeren. Zo kijken we vooraf na of alle gegevens van alle klanten wel aanwezig zijn. Vervolgens kijken we naar de tot dan gehanteerde betalingsvoorwaarden. Voor elke klant wordt een aanpak op maat uitgewerkt. Wanneer een klant liever geen officiële brieven per e-mail krijgt, wordt er per fax of per post aangemaand. The Invoice Managers denken commercieel met u mee en overleggen over de te volgen procedure. De details maken immers het verschil. De communicatie is transparant en het behouden van de goede relatie met de klanten staat centraal. Klanten kunnen, zodra zij factureren, op de facturen vermelden dat ze voor de verzending en opvolging van hun facturen gebruik maken van The Invoice Managers, powered by CashflowByWeb®. De ervaring leert dat zulke informatie een duidelijke positieve invloed heeft op het betaalgedrag.”

Lees hier alles over de werkwijze van The Invoice Managers

“Ik geraak sneller aan mijn geld, terwijl mijn relatie met de klanten optimaal blijft”

Expo Z uit Malle heeft meer dan 20 jaar ervaring met het ontwerp, de productie en montage van beursstands in hout. Zaakvoerder-oprichter Fred Okhuijsen werkt met zijn team voor toonaangevende bedrijven, zowel in België als internationaal. Met 30 vaste medewerkers op de loonlijst is een naadloze cashflow geen overbodige luxe. Daar zorgt sinds enkele jaren The Invoice Managers voor.

Fred Okhuijsen is bijzonder tevreden over de samenwerking: “Vooraleer ik The Invoice Managers inschakelde, gebeurde de opvolging van facturen wanneer dat zo uitkwam. Standenbouw is een heel drukke business, dus je kunt je inbeelden hoe dat ging. Mijn klanten betalen doorgaans stipt hun facturen, maar af en toe loopt er wel eens iets mis. Dat komt ervan als je daar niet met je neus bovenop zit.”

De zaakvoerder geeft nog een andere reden waarom hij ging samenwerken met The Invoice Managers. “Met je klanten heb je een bepaalde relatie, die je liefst niet verstoort met gehakketak over onbetaalde facturen. Daarom is het goed dat een extern persoon dat doet. Zo wordt het commerciële gescheiden van het financiële en kan ik mij focussen op die klantenbinding.”

Voorheen duurde het soms maanden vooraleer er aan de bel werd getrokken bij openstaande facturen. Dat is nu verleden tijd. “The Invoice Managers handelen dit kordaat en zakelijk, maar op een persoonlijke en menselijke manier af. Die opvolging gebeurt stipt, gestructureerd en volgens een vast scenario. Ze hebben daar trouwens een app voor. Het resultaat laat niet op zich wachten: ik geraak sneller aan mijn geld, terwijl mijn relatie met de klanten optimaal blijft. Dat ik dat allemaal zelf niet meer in de gaten moet houden, is toch wel comfortabel”, besluit Fred Okhuijsen.

Lees de volledige getuigenis van Fred Okhuijsen en bekijk de video!

Zelf de cashflow in je bedrijf versterken door een adequate en klantvriendelijke opvolging van je facturen? The Invoice Managers staat je bij!

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en The Invoice Managers

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • The Invoice Managers

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials