Exact Online Debiteurenbeheer: Exact maakt na 1 jaar de balans op

Facturen sneller betaald krijgen zonder de relatie met de klanten onder druk te zetten. Welke kmo wil dat niet? Precies met dat doel voor ogen ontwikkelde Exact een jaar geleden Exact Online Debiteurenbeheer. Product Owner Peter van Katwijk houdt de resultaten tegen het licht en ziet dat de oplossing haar ambities waarmaakte.

Download de factsheet van Exact Online Debiteurenbeheer

Laattijdige betalingen vormen een van de voornaamste uitdagingen voor onze kmo’s. Ze liggen vaak aan de basis van cashflow- en liquiditeitsproblemen. Een degelijk debiteurenbeheer dringt zich op. Online Debiteurenbeheer is de naam van de betaalbare en gebruiksvriendelijke oplossing, die Exact vorig jaar uitbracht. Tijd om een eerste keer de balans op te maken.

Debiteurenbeheer ontzorgt de gebruiker

“De gebruikers ontzorgen en de goede relatie met de klanten behouden, dat was het opzet van de add-on van Exact,” aldus Peter van Katwijk. “De essentie is dat jouw kmo sneller betaald krijgt. Of in vakjargon: dat de DSO afneemt.” De DSO verwijst naar het gemiddelde aantal dagen dat een bedrijf nodig heeft om een factuur betaald te krijgen na de verkoop van producten of diensten (nvdr). Wat dat betreft kan Exact Online Debiteurenbeheer sprekende resultaten voorleggen. De DSO daalt gemiddeld met 20% tegenover gebruikers zonder debiteurenbeheer. Concreet: waar klanten voorheen 30 dagen moesten wachten op de betaling, is dat nu nog maar 24 dagen.

Naadloze integratie met Exact Online

Dankzij de naadloze integratie met Exact Online kunnen de gebruikers alle informatie in verband met de debiteuren op een centrale plek raadplegen. “Dit maakt het genereren van complete overzichten en rapportages een stuk makkelijker," vertelt Peter. “Bovendien is debiteurenbeheer een echte plug&play-oplossing. Je gaat er meteen mee aan de slag en boekt op vrij korte termijn effectief resultaten. Dat is dus wat we bedoelen met het ontzorgen van de gebruiker.”

Een groeiverhaal

De resultaten van het eerste jaar laten het beste verhopen voor de toekomst. Peter steekt zijn ambitie dan ook niet onder stoelen of banken: “We streven naar een verdubbeling van het aantal gebruikers van ons Debiteurenbeheer.” De toegevoegde waarde voor klanten is zonneklaar. Het draagt bij aan de gezonde cashflow van ondernemingen, en dus aan hun continuïteit. “In het eerste jaar verstuurde onze oplossing automatisch ruim 500.000 herinneringen. Ik hoop dat dit aantal zal afnemen, want dat zou betekenen dat klanten sneller betaald krijgen en er geen opeenvolgende herinneringen per openstaande factuur nodig zijn.”

Benieuwd naar hoe Exact Online Debiteurenbeheer jou kan helpen om facturen sneller betaald te krijgen? Neem vrijblijvend contact met ons op of stel je vraag aan een specialist van Exact via het formulier hieronder.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Exact

Meer weten?

Exact

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Exact
  • Koningin Astridlaan 166
    1780 Wemmel
  • 080097631

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials