Met een microkrediet je personeelstekort oplossen?

De COVID-19 crisis heeft de economische bedrijvigheid in ons land een flinke klap toegebracht. Zelfstandigen en ondernemingen met ‘coronaschulden’, dat zijn schulden ontstaan vanaf 1 januari 2020, konden een individueel afbetalingsplan aanvragen bij de belastingdienst. In dit artikel bekijken we of een microkrediet een oplossing kan bieden voor horecaondernemers.

Betalingsachterstand

In de horeca-, event- en retailsector zijn er veel bedrijven met betalingsachterstanden. Ook zien heel wat organisaties hun liquiditeit verzwakken omdat de betalingsachterstand van hun klanten toeneemt. Kleinere bedrijven zijn daarbij extra kwetsbaar. Ze staan minder sterk bij onderhandelingen over betalingstermijnen en ze worden ook steviger geraakt als die betalingstermijnen overschreden worden.

Personeelstekort in krappe arbeidsmarkt

Een tekort aan personeel komt vandaag in bijna alle sectoren voor. Bedrijven werven volop aan. In maart 2022 ontving de VDAB 37.530 vacatures. Dat is 27,8% meer dan in maart 2021 (Bron: VDAB vacaturebericht maart 2022). We bevinden ons in een zeer krappe arbeidsmarkt. Dat het aantal knelpuntberoepen toeneemt tijdens schaarste, verwondert niemand. Ook vacatures voor niet-knelpuntberoepen raken altijd maar moeilijker ingevuld.

Microkrediet: de oplossing voor de horecaondernemer

Je personeel is broodnodig om de gewenste omzet te kunnen draaien. Hoe ga je je medewerkers vinden en betalen? Met een microkrediet kan je als horecaondernemer de nodige investeringen doen. Microkredieten zijn laagdrempelige zakelijke leningen die je afbetaalt via een vast percentage van je dagelijkse omzet. De middelen uit een microkrediet zorgen voor de nodige financiële ruimte zodat je kwalitatieve medewerkers kan aanwerven.

Een microkrediet via CARD Advance

CARD Advance uit Turnhout is voor talloze Belgische kmo’s en zelfstandigen al een vertrouwde kredietpartner. Met een microkrediet van CARD Advance kan je vanaf € 2.000 tot € 50.000 lenen. Het team helpt je graag verder in deze bijzondere tijden.

Tip: regel je bestellingen en betalingen met een QR-code

Joost Bleijenbergh, sales vertegenwoordiger bij CARD Advance, vertelt: “De QR-code blijkt voor veel horecazaken een goede oplossing te zijn. Met een QR-code op de tafel kunnen je gasten de code scannen en via hun telefoon bestellen. Hierdoor heb je minder personeel nodig om de bestellingen op te nemen en is in een klap de rekening betaald. Sinds 2015 is betalen met een QR-code mogelijk, maar deze makkelijke oplossing kent pas sinds corona een steile opmars. Het systeem heeft uiteraard een kostprijs. Met een microkrediet van CARD Advance heb je die snel gefinancierd en terugverdiend,” besluit Joost Bleijenbergh.

Zoek je een innovatieve oplossing voor de financiering van je personeel? Bel ons op het nummer 0492 12 32 01 of vul onderstaand formulier in.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Card Advance

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Card Advance

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials