Roger Vandelanotte blaast 101 kaarsjes uit

In 1948 ruilde Roger Vandelanotte zijn job als onderwijzer in om in een accountantskantoor op te richten. Hoewel zijn beslissing destijds niet bij iedereen in goede aarde viel, werd zijn avontuur toch een echt succesverhaal. 73 jaar later stelt Vandelanotte bijna 400 mensen tewerk op 8 locaties. Hoewel het bedrijf van ‘Mijnheer Roger’ nog steeds groeit, blijft het familiale karakter behouden.

Dit is niet alleen zo omdat er vandaag drie verschillende generaties aan het roer van het bedrijf staan. Dit blijkt vooral uit de familiale omgeving die het bedrijf typeert en waar betrokkenheid naast creativiteit en groei centraal staat.

Verjaardagscampagne van Roger Vandelanotte

Op donderdag 21 januari vierde Roger Vandelanotte zijn 101e verjaardag. Dat kon accountancy en auditkantoor Vandelanotte niet ongemerkt voorbij laten gaan. Op 8 januari, traditioneel het moment waarop alle medewerkers samen klinken op het nieuwe jaar, organiseerde Vandelanotte een virtuele receptie en ging het bedrijf van start met een heuse campagne onder de naam ‘What would Roger do?’.

What would Roger do?

De campagne begon met een opdracht voor alle medewerkers. In teams van 5 kregen zij de taak om een code te kraken. Deze uitdaging werd door elk team met succes afgerond. De code leidde naar een persoonlijke videoboodschap van Roger Vandelanotte:

‘Als je goed nadenkt, samenwerkt en niet altijd de gemakkelijkste weg kiest, dan geraak je er wel. Dat heb ik in mijn tijd ook moeten doen.’

Doorheen z’n carrière doorzwom Roger immers enkele woelige wateren, telkens wist hij er sterker uit te komen. Zijn boodschap is ook vandaag zeer relevant. Daarom wil Vandelanotte ze graag aan medewerkers én klanten overbrengen.

Sterker door corona

Het afgelopen jaar haalden de medewerkers van Vandelanotte vaak hun inner Roger naar boven. Corona verplichtte iedereen om op een andere manier klaar te staan voor elkaar en voor de klanten. Maar door nieuwe inzichten en nieuwe werkwijzen toe te passen, staat het bedrijf echter sterker dan ooit.

Als teken van dank kregen de bijna 400 medewerkers een #WWRD-sweater aan huis geleverd. Zo kan iedereen ook met een extra ‘work-from-home’-outfit de beste diensten leveren voor alle klanten van Vandelanotte.

Wil jij mee deel uitmaken van het verhaal van Vandelanotte? Of heb je vragen voor een expert? Neem dan meteen contact op via onderstaand formulier.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Vandelanotte

Meer weten?

Logo Vandelanotte

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Vandelanotte

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials