e_GOR team

e-GOR draagt bij tot kantoorefficiëntie in de verzekeringsmakelaardij

Verzekeringen

Insurtechbedrijf Harukey bvba uit Reet  ontwikkelde e-GOR, een persoonlijke pensioen- en levensverzekeringsbutler voor zelfstandigen -  die komaf maakt met inefficiënte (papieren) processen en een vloeiende onlinebeleving in de plaats stelt voor de klant, zijn boekhouder en makelaar. Harukey mede-oprichters Joeri De Greef en Maarten Dom vertellen er meer over.

Glashelder inzicht in het pensioen- en levensverzekeringsdossiers van zelfstandigen

“e-GOR initieert en organiseert de samenwerking en vlotte communicatie tussen klanten, boekhouders, makelaars en verzekeraars”, zegt Maarten Dom. “Door de juiste personen te laten samenwerken maakt e-GOR de complexe fiscale materie van heel wat levensverzekeringen een stuk makkelijker te bevatten en stijgt ook de kwaliteit van de opvolging enorm. e-GOR zorgt ook voor glasheldere inzichten die gebaseerd zijn op kwalitatieve (gevalideerde) gegevens waardoor de klant opnieuw zelfstandig en juister kan beslissen over thema’s zoals fiscale optimalisatie, pensioenopbouw, een aanvullende verzekeringsdekking bij arbeidsongeschiktheid of overlijden.”

“De geïnformatiseerde slimme processen versterken niet enkel de klant, ze creëren ook grote efficiëntiewinst bij de vele boekhoudkantoren en de makelaars zelf”, vult Joeri De Greef aan.

Volautomatische opvolging

Maarten Dom: “e-GOR heeft bijzondere voordelen. Zo kunnen fiscale optimalisaties sneller berekend worden, is er een automatische kwaliteitscontrole en doet er zich geen tijdverlies meer voor in adviesformulering. Het beheer en opvolging van VAPZ (Vrij Aanvullend Pensioen voor Zelfstandigen), POZ (Pensioenovereenkomst voor zelfstandigen) of IPT (Individuele Pensioentoezegging) worden op deze manier opnieuw rendabel voor makelaar en boekhouder. De klant ervaart de continue opvolging en interprofessionele samenwerking als een bijzonder persoonlijke service.”

Joeri De Greef: “e-GOR is méér dan een proces-robot en speelt ook in op emoties. Waar heel wat klanten typisch naar verzekeringen kijken als een noodzakelijk kwaad, krijgen ze nu opnieuw controle. De makelaar die met e-GOR werkt, zet de klant terug aan het stuur van zijn eigen dossier in Life.”

Bewezen succes

Vandaag maken al 70 makelaars gebruik van het platform en werken ze binnen het e-GOR platform samen met meer dan 3.000 boekhouders. “Al meer dan 15.000 klanten worden op deze manier bediend. Dat betekent een automatische opvolging van zowat 40.000 contracten, of 100 miljoen euro in jaarlijkse premies. Tot nu toe lag de focus op de zelfstandige eindklanten, maar nog dit jaar wordt het platform ook toegankelijk voor particuliere klanten”, zegt Maarten Dom trots.

Genomineerde Beste Project Kantoorefficiëntie voor ‘Vivium Digital Awards’

e-GOR is een van de twaalf genomineerden die een vakjury uit 70 inzendingen van verzekeringsmakelaars en insurtechbedrijven selecteerde voor de eerste editie van de ‘Vivium Digital Awards.

“Hiermee wil verzekeraar Vivium de digitalisering van de verzekeringsmakelaarskantoren in ons land helpen versnellen. Digitale oplossingen die de efficiëntie en klantentevredenheid in de verzekeringswereld nog vergroten. Op 15 oktober worden de winnaars tijdens de Vivium Digital Summit in Docks Dome in Brussel bekendgemaakt. e-GOR dingt mee in de categorie ‘Beste Project – Kantoorefficiëntie’. Nog tot 8 oktober kan iedereen op e-GOR stemmen”, zegt Maarten Dom die uiteraard hoopt een award én de publieksprijs in de wacht te slepen.    

In de categorie ‘Beste Project – Kantoorefficiëntie’ werden naast e-GOR ook Harmoney en OpenBroker geselecteerd die eveneens bewezen hebben dat ze bijdragen tot een hogere efficiëntie in een makelaarskantoor.
De winnaar van de Publieksprijs ontvangt 5.000 euro en een plaats op het podium op de Vivium Digital Summit.

Verneem meer over verzekeringen die voor zelfstandig ondernemers geschikt zijn:

TVM Banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven