The Invoice Managers Teamfoto

“Zelf je openstaande facturatie opvolgen, is niet efficiënt”

Accountant en gecertificeerd fiscaal consulent Jos De Knijf, zaakvoerder van een accountantskantoor met 7 medewerkers, beklaagde zich een tijd geleden bij een collega over het feit dat zijn klanten slecht en laattijdig betaalden. De collega raadde hem aan om in zee te gaan met The Invoice Managers.

Belang van tijdige aanmaning

“Ik kon rekenen op een snelle afspraak met Henri De Swaef, zaakvoerder van The Invoice Managers, en sinds mei 2019 ben ik klant”, getuigt Jos De Knijf. “De samenwerking verloopt heel vlot. De vervallen facturen worden volledig elektronisch opgevolgd. Dagelijks worden de uitgaande facturen automatisch naar in het computersysteem van The Invoice Managers gestuurd. Ik moet er alleen nog voor zorgen dat ook de betalingen in hun software ingelezen worden.”

Hoe vervallen facturen aanmanen?

The Invoice Managers gaan vervolgens aan het werk om de vervallen facturen aan te manen. Dat gebeurt afwisselend per telefoon, per mail of per aangetekende brief, kwestie van het verrassingseffect voor de debiteurs te verhogen.

Welke openstaande facturen aanmanen?

“Op regelmatige basis hebben we telefonisch overleg en bekijken we voor welke debiteuren een stapje verder moet worden gegaan”, gaat Jos De Knijf verder. “Nu, in de coronacrisis is een aantal klanten verplicht gesloten geweest. Andere kennen (nog steeds) een sterke omzetdaling. Daar tonen we uiteraard begrip voor en dat bespreken we dus ook tijdens onze overlegmomenten.”

Efficiënt betalingsherinneringen sturen

Het feit dat The Invoice Managers een derde partij is, is voor de accountant het grote voordeel van de samenwerking: “Zelf onderhoud ik een commerciële relatie met mijn klanten. Het is dan niet evident om zelf achter de betaling van je openstaande facturen aan te gaan. Ik had het debiteurenbeheer en de opvolging van de facturen toevertrouwd aan een medewerkster, maar ook zij staat dicht bij onze klanten. Zij kan nu ook meer tijd besteden aan andere operationele werkzaamheden.”

Verkorten van de betalingstermijn

“Of de gemiddelde betalingstermijn van onze openstaande facturatie ondertussen verkort is? Om daarover iets te kunnen zeggen, is het nog te vroeg. Echt lang ben ik nog geen klant bij The Invoice Managers en qua openstaande facturatie sleep ik nog enkele dossiers uit het verleden mee. Ook de coronacrisis heeft momenteel een invloed op de betaaltermijn.”

Meer weten over het opvolgen van je openstaande facturen? Vul onderstaand formulier in.

Lees ook:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en The Invoice Managers

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • The Invoice Managers

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials