6 aandachtspunten voor een betere klantenbinding

HR

Het klassieke loyalty programma is niet efficiënt genoeg op vlak van klantenbinding. Dit hebben velen onder u misschien al vastgesteld, maar hoe komt dat dan precies?  En vooral, wat doe je eraan? Hieronder 6 tips die u alvast op weg zetten naar een efficiënter loyalty management.

Zorg voor een doorgedreven personalisering

De bekende programma’s gaan meestal niet verder dan het personaliseren van de mailings en communicatie.  Je moet de deelnemer laten strijden met aangepaste wapens en waar mogelijk individuele targets opzetten. Stop met mensen alleen te belonen op omzet en beloon ook op inzet.

Geef de winnaar  inspraak in zijn return

De organisator van de actie of incentive kiest meestal op een emotionele manier de return voor deelnemers (cadeaus) volgens zijn eigen voorkeur.  Zorg voor een ruim assortiment, voor ieder wat wils.  Je zal verrast zijn wat deelnemers soms kiezen…

Ga verder dan de 80/20 regel

Zorg voor meer winnaars…. Leg de drempel om te winnen  laag, zodat iedereen kan meedoen.  Probeer te vermijden dat altijd dezelfde mensen genieten van de incentivecampagne, de ‘happy few’.

Bouw commerciële boosters in je programma

Met Salesboosting hangen we de commerciële wortel voor de neus van de deelnemer: zijn profiel is dynamisch.  Wanneer hij meer prestaties levert, krijgt hij uitzicht op nog meer challenges.  En dit mag nooit ophouden, je hebt immers altijd mensen die zichzelf willen overtreffen.

Een actie mag nooit stoppen

Veel acties zijn pure sales-acties: er wordt een berekening gemaakt van de mogelijke omzet en marge en op die basis berekent men het budget voor relatiemarketing.  Deze aanpak houdt echter op wanneer de deelnemer zijn target heeft bereikt, een gemiste kans! Klantenbinding is net: de deelnemers in het loyality programma houden door toe te laten dat ze ontwikkelen en te voorkomen dat ze gaan shoppen.

Kandidaat-deelnemers aarzelen omwille van de fiscaliteit

De fiscus legt een voordeel in nature op ten aanzien van diegene die een cadeau ontvangt van zijn werkgever of leverancier.  Salesboosting speelt in op de wetgeving en zorgt ervoor dat de betrokkene zijn cadeau op een fiscaal vriendelijkere manier ontvangt.  Het commerciële effect is des te groter.

Salesboosting, de loyalty en motivatie-tool van The Boosting Company!

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?

Bekijk de socials