Furbo-Leaderboard_Updated.gif

Beursorganisator Dirk Van Roy (Easyfairs) houdt het hoofd koel onder dreiging coronavirus

Gezond op het werk

“Ons land is tot nader order geen risicogebied en er geldt nog steeds vrij verkeer van mensen en goederen. Laat ons elkaar niet opfokken”, stelt Dirk Van Roy, CEO van beursorganisator Easyfairs Belgium.

In een eerder artikel kan je lezen dat in Azië, maar ook in Europa tal van handelsbeurzen worden afgelast of uitgesteld. In eigen land zijn er gelukkig nog geen afgelastingen of uitstellen gemeld.

In de vier venues die internationale beursorganisator Easyfairs in ons land uitbaat, staan er voor eind juni nog 11 eigen organisaties op de agenda, denk aan Made in Asia Brussels, Maintenance Antwerp, Facts in Gent, Empack Namur,… en daarnaast zijn er nog tal van organisaties van externe partijen gepland.


Dirk Van Roy, CEO Easyfairs Belgium

“Geen enkel evenement wordt uitgesteld of geannuleerd. Niet dat we de vinger niet aan de pols houden. We hebben een task force binnen Easyfairs opgericht, bestaande uit 5 mensen, die tweemaal daags communiceren met de steden waarin onze beurshallen staan, met de provincies en met de hogere overheid”, stelt hij.

Extra hygiënemaatregelen tegen coronavirus

Easyfairs nam verder extra hygiënemaatregelen. “We zorgen ervoor dat de sanitaire installaties nog vaker gepoetst worden en via onze displays sensibiliseren we de bezoekers om de hygiënische basisregels in acht te nemen”, stelt hij nog. Eigen mensen die uit risicogebied terugkomen, worden gevraagd contact te nemen met hun huisdokter.

Vragen rond coronavirus van beursorganisatoren

Easyfairs kreeg ondertussen enkele externe beursorganisatoren aan de lijn. “Zeker niet om hun event te annuleren, wel om te informeren of er andere tijdslots mogelijk zijn, moesten ze geconfronteerd worden met overmacht. Als de stad waarin je event doorgaat in lockdown gaat, dan kan je natuurlijk niet anders dan je evenement uitstellen”, aldus nog Dirk Van Roy.

Met gezond verstand communiceren rond coronavirus

De CEO roept op om rond het coronavirus met gezond verstand te communiceren en niet opgefokt te geraken door de vele berichten in de media. “Dat midden april in Brussel Seafood Expo plaatsvindt, een wereldbeurs met tal van Aziatische demonstranten, is het beste bewijs dat we het hoofd koel moeten houden. Visit Brussels en de Wereldgezondheidsorganisatie volgen alles op de voet op. Nee, het heeft absoluut geen zin om in paniek voorbarige conclusies te trekken. Opgehitste berichten kunnen een zware negatieve impact hebben op onze economie”, besluit hij.

Lees ook

bedking-kmoinsider-_DEF.jpg

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials