Furbo-Leaderboard_Updated.gif
Myriam Candries

“Hongerig blijven om dingen bij te leren”

HR

“Hongerig zijn naar nieuwe dingen en bijleren. Dat is cruciaal om je leven, je werk, je bedrijf naar een nieuw niveau te brengen en om veerkrachtig te zijn. Vanuit dit gedachte is StayHungry ontstaan." Bezielster Myriam Candries heeft meer dan 20 jaar ervaring als marketeer en stond aan het hoofd van verschillende marketingteams.

Zeker in deze coronatijden is het voor ondernemingen een uitdaging om de banden met klanten te versterken, om thuiswerkers te blijven aansturen, om digitaal te transformeren. Myriam Candries van StayHungry ziet verschillende uitdagingen voor bedrijven.

Hoe thuiswerkers aansturen?

Nu telewerkwerk meer de norm is, vinden bedrijfsleiders en teamleiders het vaak moeilijk om hun medewerkers vanop afstand aan te sturen en om ze onderling te blijven verbinden.

“Communicatie is daarbij niet alleen een middel, maar een doel op zich. Hou je geregeld contact met je medewerkers? Vraag je hoe het met hen gaat en of ze iets nodig hebben van jou? Je teamleden hebben die aandacht nodig, net zoals je klanten graag van je horen. Een verbindende communicatieaanpak is vandaag meer dan ooit nodig.”

Hoe engagement bij werknemers verhogen?

“Hoe meer je je medewerkers weet te boeien en te verbinden, hoe groter hun engagement zal zijn en hoe krachtiger je bedrijfsresultaten. Medewerkers worden als het ware medeMerkers als ze zich maximaal betrokken voelen en gemotiveerd worden in hun sterktes en creativiteit en zeker ook als ze mogen meedenken.”

Myriam Candries stelt verder dat het niet logisch is dat je sales- en marketingafdelingen nauwelijks met elkaar praten. Ze hebben immers hetzelfde doel voor ogen. Een merkverhaal uitdragen is niet alleen de taak van de marketeer, maar van al je medewerkers: “Zeker vandaag – nu we volop te kampen hebben met de coronacrisis -  is het meer dan ooit belangrijk om als bedrijf stil te staan bij je merkverhaal.”

Myriam Candries uitleg werknemers

Hoe maak je het verschil voor je klant?

“Bied je je klanten aan wat ze nodig hebben? Maak je het verschil voor hen? In de StayHungry aanpak stimuleren we je medewerkers om je klant mee te nemen in de weg vooruit. Dat doen we soms letterlijk, door je klant uit te nodigen om samen te co-creëren.”

Het is belangrijk dat je de noden en problemen van je klanten goed begrijpt en daar onderscheidend op inspeelt: “Luisteren naar je klant is belangrijk, alsook met hem in verhaal gaan en de verbinding opzoeken. Je klanten zijn vandaag niet meer bereid om alles zomaar aan te nemen.”

One to one coaching of groeitraject in team

Myriam Candries gaat een op een aan de slag met jou als zaakvoerder of teamleider in een interactief coachingstraject waarbij ze je uitdaagt op je visie, je toekomstplannen, je leiderschap en je verbindend vermogen. Ze werkt ook met je ganse team waarvoor zij een groeitraject opzet, op maat van de noden van je bedrijf.

“Ik ben heel nieuwsgierig van aard. Mijn energiepeil boost als ik een status quo mag challengen, als ik iets in beweging kan zetten en als ik iemand goesting doe krijgen om mogelijkheden te exploreren om het anders te doen”, besluit ze.

Furbo-Rectangle_Updated.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven