Furbo-Leaderboard_Updated.gif
BestWineStory

Originele incentive: proeverij vol wijnzinnige verhalen

Incentives & Teambuilding

Als werkgever wil je origineel en verfrissend uit de hoek komen. Als het even kan, wil je die kwaliteiten ook in de verf zetten bij een evenement, waar je wil benadrukken dat je niet alleen hard werkt, maar ook tijd en aandacht besteedt aan ‘living the good life’. KMOinsider trok naar een verrassende voorstelling van BestWineStory.

Een leerrijke én leuke act boeken voor je personeel is geen sinecure maar de interactieve verhalensessie van Frank Van Hoof en Johan Van Rooy voldoet aan beide. Ze serveren anekdotes om je dorst naar verhalen te lessen.

Een avond vol wijnzinnige anekdotes

Door hun visuele verschijning hebben Johan en Frank van BestWineStory meteen de lachers op hun hand. Het lengteverschil is zo groot dat het lachwekkend wordt, en dat contrast loopt als een gimmick door de voorstelling. Frank vertelt als wijnkenner de grote verhalen over wijn en hij zet daarbij vaak koers naar de Nieuwe Wereld. Johan vertelt de ‘petites histoires’ en profileert zich als francofiele fat, die een vurige voorstander is van wijnen uit Europa in het algemeen en Frankrijk in het bijzonder.

 

Sublieme Schramsberg

Met veel zin voor interactie rollen de attractieve anekdotes over wijnen door de zaal. Het begint met Schramsberg, een sublieme schuimwijn uit Californië die zich moeiteloos kan meten met de grootste champagnes. De wijn blijkt een icoon op Amerikaanse bodem én vaste gast op het Witte Huis sinds president Nixon hem meenam naar de legendarische Toast to Peace met de Chinese premier Zhou.

Arneis: nobele onbekende of kleine rotzak?

En dan draaft Johan met arneis aan. Voor het publiek een nobele onbekende uit Piemonte, maar voor Johan een vloeibaar visitekaartje, aangezien deze druif ‘de kleine koning’ wordt genoemd. Frank roemt Johan om zijn uitstekende keuze, maar zet fijntjes de puntjes op de i: eigenlijk betekent arneis ‘kleine rotzak’, omdat het een klein druifje met een dunne ‘huid’ is dat zich heel wispelturig gedraagt. Elke wijn wordt gepresenteerd met toegankelijke tips om wijn optimaal te degusteren en ten volle te savoureren. Zo zitten we op een bepaald moment met allemaal wildvreemden met ons oor in het glas om het geluid van schuimwijnbelletjes te taxeren. Letterlijk een prikkelende parameter om de drank nog meer te waarderen.

Originele teambuilding op maat: geen ‘been there, done that’

Frank en Johan zijn verhalenvertellers die de ervaring én flexibiliteit hebben om elke voorstelling te personaliseren. “BestWineStory countert het ‘been there, done thatgevaar’ in de eventsector en is best een originele reddingsboei in een zee van wijn en proeverijen,” aldus Frank Van Hoof.  “Tussen en tijdens de voorstelling krijgen ondernemers de kans om ook hun verhaal te doen. En het netwerk komt onder stroom: bij enkele goede glazen wijn hebben ze uitgebreid de kans om iedereen beter te leren kennen.”

Schenk een verhaal aan je klanten

Veel ondernemers worstelen met de vraag hoe ze hun klanten in de watten kunnen leggen. De keuze beperkt zich tot iets leuks doen of iets leuks geven, en kiezen blijkt zoals vaak verliezen. Johan: “Wij vertellen geen of- maar een en-verhaal: de voorstelling en een stijlvol samenzijn zorgen voor een paar prettige uren, waarna u de gasten met een goed gevoel én enkele fantastische flessen naar huis kunt sturen. Om een geslaagde avond en een eigen accent te garanderen, kunnen we de verhalen en het geschenk ook personaliseren. Als u als ondernemer een grote groep met een pittige presentatie en waanzinnige wijn wil verwennen, vallen de kosten van de voorstelling weg.”

Menusuggesties

Johan: “We zijn ook regelmatig te gast bij mensen die een etentje een elegant extraatje willen geven: we kunnen menusuggesties geven bij onze wijnen of serveren wijnen die matchen met het menu. De timing van de avond wordt niet bepaald door ons strakke schema maar door de ‘vibe’ van elk gezelschap. We hebben een drietal leuke locaties waar je terechtkan met groepen van 10 tot 25 personen.”

“Geen saaie toelichting over wijnen”

Christophe Maes van Maes and More, gespecialiseerd in horeca-advies en coaching, is het eens. “Johan en Frank presenteren een verrassende voorstelling met mooie verhalen en subtiele humor. Een leuke en slimme manier om zonder te pushen wijn aan de man te brengen. Wat leuk was, is dat er op geen enkel moment een ‘saaie’ toelichting werd gegeven over de wijn en dat de verhalen de topwijnen nog meer allure gaven.”

 

Meer info over BestWineStory

ANTWERPBOWLING.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials