Stimuleer je verkoop met interne incentives
Hoe motiveer je je salesteam?
Iedereen krijgt graag van tijd tot tijd een schouderklop, ook je personeel. Een interne incentive is een goede manier om je appreciatie voor je werknemers uit te drukken en een goede motivator voor je salesmedewerkers. We nemen de interne incentives voor je verkoopteam even onder de loep.
Uitgangspunten voor je interne incentive
Een interne incentive kan een uitstap zijn, maar kan ook een cadeau. Je mag een interne incentive echter nooit zien als primaire of secundaire arbeidsvoorwaarden. Zorg er ook voor dat een incentive waarde heeft en niet iets is dat je werknemers al hebben of snel zelf kunnen kopen of verwerven.
Goed communiceren over je incentive
Belangrijk is om je salesteam tijdig op de hoogte te brengen over je plannen. Zo hebben ze een einddoel in zicht. De doelstellingen of prestaties die nodig zijn voor het behalen van de incentive moeten objectief meetbaar, en ook haalbaar zijn.
Een schouderklop voor iedereen
Denk ook eens aan je andere medewerkers. Ook zij zijn belangrijk voor je bedrijfsresultaat en krijgen ook graag van tijd tot tijd een pluim. Denk eraan dat je best een incentive geeft om een goede toestand te behouden of te verbeteren.
Overdaad schaadt
Een incentive is als instrument sporadisch in te zetten. Als er om de haverklap beloningen of cadeaus in het vooruitzicht worden gesteld, treedt gewenning op en zal je salesteam niet meer gestimuleerd worden. Bij het opstellen van een evenwichtig incentive programma kan je je door een expert laten bijstaan. Ook je werknemers kan je betrekken bij het opmaken van je programma. Zij kunnen zelf het beste aangeven waardoor ze gestimuleerd en gemotiveerd worden.
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Een teambuilding organiseren? KMOdynamoo deed het bij De Koolputten
Vorig jaar organiseerde KMODynamoo, een contentmarketingbureau uit Lier én moederbedrij...
Interessante bedrijven
Wonisafaris (Copcotravel bvba)
't Hooghuys