Relatiegeschenken, nog een fiscale bestraffing?

HR

De wet op relatiegeschenken is zeer duidelijk; ontvang je een cadeau met een waarde van meer dan 50 euro dan betaal je hier rechtstreeks een voordeel in natura op, berekend op 50% van de waarde van het cadeau.  De belasting inzake heeft dus niets te maken met je inkomen doch wel rechtstreeks met de waarde van het cadeau.  Frustrerend natuurlijk wanneer je als werkgever je personeel of klant extra wil motiveren en hij dan tegelijk ook nog even ‘gestraft’ wordt….

The Boosting Company, specialist in Incentive reizen en ontwikkelaar van een van de meest dynamische en verfrissende motivatie- en klantenbindingstools, is hierover gaan brainstormen met een team van fiscalisten.  Immers er bestaan genoeg grijze zones en opgezette constructies doch dit kan niet worden geadviseerd indien je als bedrijf op een correcte manier met deze problematiek wil omgaan. 

Indien je als werkgever of leverancier je personeel of klant toch wil motiveren zonder deze extra ‘de-motivator’  biedt  een campagne met de Salesboosting webtool duidelijk een fiscaal vriendelijke aanpak.  Uiteraard zorgt Salesboosting niet voor een netto fiscale aanpak.  De aanpak zorgt voor een verschuiving van fiscaliteit waardoor de ontvangen van het cadeau zijn beloning toch met minder fiscale druk krijgt.  Vergelijk het maar met de betaling van het salaris.  Stel je voor dat een werknemer zijn wedde uitbetaald krijgt bruto en nadien de sociale lasten dient terug te storten …. Dit principe is door The Boosting

Company uitgewerkt zodat je personeel en klanten kan motiveren zonder een donker commercieel kantje . En dit volstrekt binnen de grenzen die de wetgever heeft uitgetekend.

Wil je hier een face2face meeting over met jan De Ridder , aarzel dan niet om hem rechtstreeks te contacteren voor een gesprek via j.deridder@theboostingcompany.com

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?