Sociale economie en sociale media, de kmo kan er misschien iets uit leren…

HR

Onlangs heb ik de sociale media ontdekt! Nu pas? Laat ons eerlijk zijn, Facebook is toch voor babbels en foto’s met vrienden…, LinkedIn is toch vaak niet meer dan een persoonlijke portfolio om jezelf te presenteren voor een betere job…, en hoe eenzaam moet je zijn om via Twitter telkens iedere gedachte te willen delen…

Als hardwerkende zaakvoerder hebt u wel iets in die trend gedacht, of eerder, wat moet ik met sociale media om meer klanten te verwerven, ze meer te laten kopen en ze langer te behouden. Mijn ogen zijn open gegaan na het lezen van ‘Get Social in Business’ van Janet Bathoorn en ‘De nieuwe regels van social media’ van David Meerman Scott. Twee aanraders omdat ze mij tips en tricks gaven om sociale media te gaan gebruiken vanuit mijn functie, sales manager bij Levanto, een sociale economie organisatie.

Bij levanto draait alles om ‘linking the links’… We hebben een GOEDE lijst met emailadressen van onze klanten en diegene die we klant willen maken. We maken regelmatig electronische nieuwsbrieven op waarbij we verwijzen naar onze website (of bedrijfsfacebookpagina kan ook). We gebruiken Twitter om er publiciteit voor te maken en we posten via Vimeo, Youtube, Slideshare en Pinterest presentaties en filmpjes over de producten en diensten.

Koppel eens een blog aan uw website waarin je informatie DEELT. Meer hoeft echt niet zolang je klanten maar niet het gevoel krijgen dat je ze iets wilt verkopen. De zonde der salesmensen: blog niet over je producten en diensten maar over de problemen van uw klanten en de oplossingen die je hen biedt en ze zullen luisteren en dat blijven doen als je regelmatig iets nieuws brengt dat hen kan helpen.

Druk een QR-code op je visitekaartje met bedrijfsinfo en je zal er iets mogen over vertellen aan diegenen die je kaartje bekijken. Kan een ijsbreker zijn op een netwerkevent. En vooral volhouden want Rome…

Reacties zijn altijd welkom: philip.kesteloot@levanto.be.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?

Bekijk de socials