Furbo-Leaderboard_Updated.gif

Efficiëntere en snellere evacuaties en brandoefeningen: het leven van je personeel hangt ervan af!

Bij een brand moet je snel reageren en is het cruciaal om de aanwezigen snel op te lijsten. Wanneer je het correcte aantal medewerkers en hun identiteit kunt doorgeven, vereenvoudig en versnel je het werk van veiligheidspersoneel en brandweermannen. In panieksituaties heb je echter geen tijd te verliezen, zelfs als het om een brandoefening gaat. In zulke gevallen is het bijzonder handig wanneer je je brandevacuaties kunt superviseren via je smartphone. Zo hoef je niet langer papieren lijsten te zoeken.

Automatisch personeel tellen bij evacuatie

Bodet heeft een mobiele oplossing ontwikkeld die je helpt tijdens evacuaties. Bij een brandalarm of een oefening is Kelio Mobile dé oplossing om aanwezigen automatisch te tellen. Een geëvacueerde werknemer hoeft eenvoudigweg te badgen aan een lezer die aan een van de verzamelplaatsen staat. Zo wordt zijn of haar aanwezigheid bevestigd en telt het systeem dus automatisch af. De lezers zijn verbonden met het algemeen toegangscontrolesysteem, dat een real time overzicht biedt van de geëvacueerde personen.

Dankzij Kelio Mobile kunnen de veiligheidscoördinatoren of de hr-managers de lijst van het personeel en de registraties opvolgen en raadplegen vanop hun smartphone. Heeft een medewerker zijn badge vergeten of heb je een bezoeker, dan kan de verantwoordelijke die persoon handmatig aanvinken op zijn smartphone. En als je meerdere verzamelpunten hebt, worden de registraties gecentraliseerd in het systeem en onmiddellijk gedeeld tussen de verschillende veiligheidscoördinatoren. Op het einde van de evacuatie of de oefening kunnen de verantwoordelijken de statistieken en de historiek raadplegen: aantal geëvacueerde personen, duur van de evacuatie enzovoort.

Drie vragen aan Médéric Gillet, Productmanager Toegangscontrole bij Bodet Software

Waarom deze innovatie?

Evacuatielijsten op papier waren handig, maar hebben hun beperkingen: trage evacuatie, mogelijke fouten door de stress, verschillende lijsten op de verschillende verzamelpunten, wachttijden voor het printen van deze lijsten … Deze digitale oplossing is veel sneller en efficiënter.

Hoe kan ik zeker zijn dat mijn lijst van aanwezigen up to date is?

De kracht van Kelio is dat de toegangscontrole en het beheer van personeel en bezoekers verzameld zitten in één en hetzelfde systeem. Zo worden werknemers die zich geregistreerd hebben of bezoekers die ingeschreven zijn, automatisch opgenomen in de evacuatielijst. Werknemers die die dag niet aanwezig zijn wegens ziekte of verlof, worden niet opgenomen in de lijst. Zo vermijd je vergissingen.

Wat is het voordeel van Kelio Mobile te gebruiken als SaaS (Software-as-a-Service) of via de cloud?

Deze software-oplossing werkt vanop afstand, zodat de gegevens online beschikbaar blijven, zelfs als er een brand ontstaat.

Schakel nu over op Kelio Mobile van Bodet en win tijd en efficiëntie tijdens evacuaties! Meer weten? Stel je vraag rechtstreeks via het formulier hieronder!

Lees ook

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Bodet

Meer weten?

Bodet Logo

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Bodet
  • Pasteurlaan 19
    1300 Waver
  • +32(0)10 24 56 20

Ook interessant

Bekijk de socials