Furbo-Leaderboard_Updated.gif

Hoe het beheer van verlof en afwezigheden vereenvoudigen in je bedrijf?

In elk bedrijf is er wel eens een werknemer afwezig. De redenen zijn zeer uiteenlopend: jaarlijks verlof, ziekte, werkongeval, moederschap- of ouderschapsverlof, langdurige afwezigheid, buitenlandse missies of missies bij een klant … Ook de manier van tijdsbeheer is verschillend: overuren, werk- of feestdagen, contracten met bepaalde duur … Het afwezigheidsbeheer van werknemers kost jou of je personeelsdienst dus de nodige moeite. Nochtans is het voor bedrijven wettelijk verplicht om elke afwezigheid, van welk type dan ook, nauwgezet op te volgen.

Bodet heeft Kelio ontworpen om het afwezigheidsbeheer in je bedrijf te vereenvoudigen. Met het softwarepakket beheer je de planning van alle betrokken partijen en de opvolging vanop afstand. Kelio is compatibel met alle collectieve arbeidsovereenkomsten. Dankzij een breed assortiment aan instellingen past Kelio zich aan aan alle concrete planningen van elke organisatie. Het pakket zorgt voor een nauwkeurige registratie van alle afwezigheden, een betrouwbare berekening en een volledige analyse en export naar het sociaal secretariaat, zonder dat je de gegevens manueel moet overzetten.

Kortom: je aanwezigheden worden opgenomen en je bedrijf werkt gegarandeerd conform de wettelijke verplichtingen.

Help mij om het beheer van afwezigheden in mijn bedrijf te vereenvoudigen

Verlofaanvragen en afwezigheden eenvoudig digitaal opvolgen

Kelio is van overal bereikbaar voor gebruikers en is dé oplossing voor het beheer van afwezigheden. Zowel werknemers als managers hebben er voordelen van. Werknemers werken met een transparant en handig systeem om verlof aan te vragen of te plannen. De managers hebben te allen tijde een overzicht van alle afwezigheden en een duidelijke en up-to-date planning van de wettelijke verlofdagen van alle medewerkers. De hr-afdeling hoeft op haar beurt niet langer de gegevens over te zetten, wat de kans op fouten aanzienlijk verkleint.

Werknemers kunnen met Kelio:

  • Afwezigheidsaanvragen online indienen vanop hun pc, smartphone of een Kelio Visio-terminal met touchscreen
  • Hun afwezigheidsrechten per categorie raadplegen, en het motief van hun afwezigheid selecteren
  • De complete verlofplanning van hun dienst of project live bekijken
  • De goedkeuring van hun aanvragen stap na stap opvolgen.

Managers beschikken in Kelio over de volgende functies:

  • Het beheer en de goedkeuring van de verlofaanvragen van hun teams
  • Een compleet overzicht van de afwezigheden van hun diensten
  • Verlofaanvragen op een eerlijke manier behandelen, in lijn met de werkplanning
  • Onvoorziene afwezigheden melden, zodat de werkplanning aangepast kan worden

Afwezigheidsbeheer aangepast aan jouw bedrijf

Bodet zorgt ervoor dat het goedkeuringsproces aangepast wordt aan jouw organisatie. Zo respecteert Kelio je bedrijfsstructuur en garandeert het een betrouwbaar beheer. Kelio biedt verschillende persoonlijke instellingen, zoals:

  • Het beheer op één of verschillende goedkeuringsniveaus, georganiseerd op een sequentiële of parallelle manier
  • Het beheer van verschillende circuits naargelang het motief van de afwezigheid
  • Het bepalen van tijdelijke plaatsvervanger bij afwezigheid van de verantwoordelijke, zodat de procedure niet blokkeert
  • Verlofaanvragen individueel goedkeuren, of in groep om tijd te besparen

Ik wil afwezigheden eenvoudiger opvolgen

Synchronisatie met je kalenders én statistieken

Kelio biedt eveneens de mogelijkheid om alle verlofdagen en afwezigheden te synchroniseren met de agenda’s van Microsoft Outlook, Google Calendar of Lotus Notes. Zo integreer je Kelio naadloos in je informaticasysteem en zie je in real time wie beschikbaar of afwezig is. Daarnaast kun je eenvoudig individuele of collectieve verzuimstatistieken opvragen, zodat je snel rapporten en analyses opmaakt. In een handomdraai krijg je verlofanalyses per motief, per werknemer of per dienst.

Digitaal gegevens overzetten naar je sociaal secretariaat

Kelio is compatibel met alle sociale secretariaten en werkt samen met meer dan 130 betaalsoftwares. Zo zet je eenvoudig elke maand al je gegevens over naar de systemen van je sociaal secretariaat. Je hoeft de gegevens niet langer manueel over te zetten en werkt dus zonder fouten. Dat maakt je loonfiches correcter, transparanter en betrouwbaarder dan ooit tevoren. En ze zijn sneller klaar!
Ontdek hier hoe je makkelijk alle nodige gegevens exporteert naar je sociaal secretariaat

Externe missies opvolgen en beheren

Het gebeurt uiteraard ook dat een werknemer niet op zijn werkplek is, zonder dat hij of zij of zij daarom ziek is of vrijaf heeft. Denk maar aan een bezoek aan een klant of een opdracht buiten het kantoor, of een opleiding op verplaatsing, zoals een veiligheidstraining, een EHBO-cursus of een informatica-opleiding. Ook dit soort verplaatsingen volg je eenvoudig en snel op via Kelio.

Lees alles over deze functie

Zeg vaarwel tegen tijdverlies door het beheer van verlofdagen en afwezigheden van je personeel! Voorzie je hr-afdeling en leidinggevenden van een globale oplossing die de verzoeken en goedkeuringen van afwezigheden decentraliseert, die de opvolging van prikklokken en recht op verlof garandeert, en die de export van de persoonlijke gegevens naar het sociaal secretariaat vereenvoudigt. Vereenvoudig het beheer van verlofdagen en afwezigheden van uw werknemers dankzij Kelio van Bodet. Meer weten? Stel je vraag rechtstreeks via het formulier hieronder!

Lees ook

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Bodet

Meer weten?

Bodet Logo

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Bodet
  • Pasteurlaan 19
    1300 Waver
  • +32(0)10 24 56 20

Ook interessant

Bekijk de socials