Vastgoedstyling is een eigen discipline

HR

Marketing

Vastgoedstyling is een marketinginstrument dat als enige doelstelling heeft de verkoop van een woning te stimuleren. Deze discipline gaat de verkoop vooraf, werkt vanuit eigen technieken, en kijkt naar de woning vanuit de ogen van een potentiële koper. Een belangrijk verschil ligt bovendien in het budget.

Eigen technieken

Vastgoedstyling is gebaseerd op eigen technieken die véél meer omhelzen dan het louter ‘stylen’ van een woning.  De styling is een middel om de mogelijkheden en het potentieel van de woning in de verf te zetten. Bij CONCINNITY spreken we trouwens van esthetisch neutrale styling:  de kopers moeten uiteraard een wow-effect krijgen, maar het moet neutraal blijven.  Een zo ruim mogelijk koperspubliek moet abstractie kunnen maken van het interieur, de mogelijkheden van de woning zien en de eigen persoonlijkheid en woon- en levensstijl meteen naar de woning kunnen verplaatsen.  

Vastgoedstyling vs renoveren

Vastgoedstyling heeft niet tot doel een woning te renoveren en ze dan in de markt te zetten.  Renovatie is een totaal andere discipline. Sommige woningen worden  beter verkocht onder het label renovatieproject en zullen een ander publiek aantrekken. CONCINNITY zal steeds grondig afwegen of een woning in aanmerking komt voor een vastgoedstyling.

Rendabel

Veel makelaars en huiseigenaars worden afgeschrikt door de budgetten uit programma’s als  De Huisdokter en Huizenjacht.  Vastgoedstyling moet een woning opwaarderen met een goed beheerd en terugverdienbaar budget. Een rendabele vastgoedstyling mag daarom niet meer bedragen dan 1 tot 3% van de vraagprijs. Met een budget van 5.000 euro zal je bij CONCINNITY al heel ver komen.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?

Bekijk de socials