acomHet verschil tussen netwerken en niet werken

IT

Vandaag willen we het hebben over het leggen van (nieuwe) relaties met andere en niet het IT-stuk. Als men dit op de juiste manier aanpakt zal men sterk kunnen groeien, zowel zakelijk, als persoonlijk. Daarom onderstaande 5 tips:

1) Vergeet je eigen motieven

Laat je persoonlijke agenda thuis. Zorg dat je je openstelt, en dat je vriendelijk en eerlijk bent. Smeedt voornamelijk relaties tussen mensen die elkaar kunnen verderhelpen. Vrijgevigheid is een heel aantrekkelijke kwaliteit en is iets dat mensen steeds aan je zullen herrineren.

2) Iedereen is belangrijk

Maak het je missie om tijdens elk nieuw gesprek te ontdekken wat iemand zijn waarde is. Stel vragen en luister met interesse. Maak niet de vergissing om mensen te negeren omwille van hun functie. Het is niet omdat iemand een lagere functie bekleedt in een bedrijf dat deze geen interessante en waardevolle connecties en kennissen kan hebben.

3) Verbind de punten

Als je goed hebt geluisterd naar de mensen dan zal je doorhebben dat meerdere mensen elkaar kunnen verderhelpen. Maak er werk van om ze te verbinden, zo laat je niet alleen een positieve indruk achter, ook zal je er mee voor zorgen dat het netwerkevent een echt succes wordt.

4) Volg op

De meest verwaarloosde, maar zeker geen onbelangrijke tip. Als je met iemand afspreekt of iets bespreekt zorg dan zeker dat je dit nakomt.

5) Geloof in de kracht van netwerken

Als je gelooft in de echte waarde van het netwerken en het helpen van andere, zal je snel ontdekken dat er zeer veel mooie dingen rond je zullen gebeuren. Het mooie van deze benadering is dat je nooit weet wanneer er iets mooi met jou zal gebeuren..

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?

acom logo

Acom