anr-banner.gif

Altijd bereikbaar? LCL maakt het waar dankzij Sonal

Reliable. Available. Connected. Voor deze krachtige kernwaarden maakt dataspecialist LCL dankbaar gebruik van de solide telefonie-oplossingen van Sonal. Bereikbaar zijn is voor een datacenterbedrijf immers onontbeerlijk.

LCL, marktleider op vlak van datacenters en colocatie, exploiteert vijf onafhankelijke datacenters over het Belgische landschap. LCL biedt een betrouwbare, veilige en altijd beschikbare omgeving aan waar klanten hun IT-apparatuur kunnen huisvesten en runnen. Daarnaast kan je bij hen terecht voor deskundig en neutraal advies op maat van jouw onderneming.

LCL datacenter

Schaalbare telefonie voor een groeiend bedrijf

Sam Berckmans, IT Systems Manager: “Al van toen ik hier 7 jaar geleden begon, werkt LCL samen met Sonal. Dat we gedurende al die tijd bijna verviervoudigd zijn en alsnog voluit voor deze samenwerking kiezen, mag getuigen van sterk vakmanschap en een terechte loyaliteit.
Sinds die dag zijn we enorm gegroeid: van een tiental medewerkers, elk met hun eigen telefoontoestel op een vast toegekend bureau, evolueerden we naar een future-proof bedrijf dat ook in sterk veranderende tijden voortdurende bereikbaarheid garandeert.”

VoIP-telefonie bij thuiswerk

“Vandaag tellen we 34 werknemers waarvan een groot deel van thuis uit kan werken, terwijl de anderen dynamisch op de verschillende locaties van LCL aanwezig zijn. Dankzij onze VoIP-oplossing is iedere medewerker vanop eender welke locatie vlot bereikbaar, waardoor we permanent telefonieonthaal kunnen blijven waarborgen.”

Gelijkgestemde waarden

“Een goed werkend telefoniesysteem is in onze business niet weg te denken. Als datacenterfacility is telefonie nog altijd hét communicatiekanaal bij uitstek wanneer er zich onverwachte zaken voordoen. We garanderen ons cliënteel een 7 op 7-bereikbaarheid. Om dat gegeven te kunnen waarborgen hebben we nood aan een betrouwbare partij die dezelfde waarden als wij hanteert: straffe kwaliteit, een oplossingsgerichte mentaliteit en onwankelbaar commitment.”


Telefonie, altijd in ontwikkeling

“Doorheen de jaren brachten we daarom voortdurend verbeteringen aan om onze telefonie blijvend te optimaliseren, altijd in overleg met Sonal. Om onze klant deze voortdurende beschikbaarheid te kunnen aanbieden, bracht Sonal een vernuftig escalatiemodel in voege. Waar we vroeger met de klassieke telefoontoestellen nog belden op een ISDN-lijn, gebeurt dat nu allemaal via het internet en VoIP. Dan kan het natuurlijk nog steeds voorvallen dat het internet plots uitvalt. Wanneer dat gebeurt, treedt er een failover in werking als back-up. De call wordt dan doorgeschakeld naar ons callcenter dat 24/7 bereikbaar is. Zij contacteren op hun beurt onze mensen via gsm.”

Altijd en overal bereikbaar

“Naarmate ons bedrijf groeide, nam onze capaciteit op elk vlak drastisch toe. Meer klanten, meer interne medewerkers en dus ook een grotere telefooncentrale. Binnen ons 24/7-verhaal is er daar een grote flexibiliteit nodig, zowel naar installatie als onze medewerkers. Daarom kozen we ook voor Avaya Workplace via Sonal, een softwarepakket dat op elke bedrijfseigen PC of smartphone werd geïnstalleerd. Zo kunnen we vanuit elke locatie vlot onze klanten servicen.

De samenwerking met Sonal verliep altijd bijzonder soepel, wij zijn bijzonder tevreden met hen als partner. Onze systemen blijven voortdurend up-to-date en dankzij ons servicepakket mogen we ten allen tijde rekenen op een vlotte service en snelle oplossing.”

Wil je net zo tevreden zijn over jouw telecompartner als LCL? Neem dan vrijblijvend contact op voor een goed gesprek of vul onderstaand formulier in.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Sonal

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Sonal
  • Antwerpsestraat 145
    2640 Mortsel
  • 03 448 08 48

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials