anr-banner.gif

CRM voor sales: boost je verkoop op deze 5 manieren

Een CRM enkel handig om de interne efficiëntie bij moeizame klantrelaties te verbeteren? Helemaal niet! Bij optimaal gebruik zorgt een CRM voor een vlotte samenwerking tussen de verkoop- en marketingactiviteiten met een boost in de verkoopcijfers als gevolg. Absoluut de moeite waard dus.

CRM voor sales: whitepaper

CRM (Customer Relationship Management) staat voor verschillende methoden en tools om je relatie met klanten en prospecten te onderhouden. Een CRM is zowel voor grote als kleine bedrijven én je kan zelfs een CRM per branche implementeren. Maak je gebruik van een goed gebouwd CRM-systeem? Dan wordt het werk van je verkoopteam een stuk eenvoudiger. Maar er is meer: dankzij een domino-effect zal je de positieve impact hiervan voelen in het hele bedrijf en zal je meer winst behalen en kosten kunnen besparen. CRM, zeker de moeite waard dus.

Met een CRM je verkoopcijfers verhogen dankzij een succesvolle integratie in je dagelijkse bedrijfsprocessen? Dankzij de 5 tips van Efficy die hier al kort aan bod komen, en uitgebreid besproken worden in de whitepaper zal je dit snel kunnen realiseren. Heb je na het lezen van de volledige whitepaper nog zin in meer? Efficy geeft op hun blog nog enkele andere manieren zoals beter lead management.


5 tips om je verkoop te boosten

Haal alles uit je CRM dat erin zit en implementeer deze 5 tips qua CRM voor verkoop van Efficy, een bedrijf dat CRM-oplossingen van Belgische bodem op maat van kmo’s aanbiedt:

  • Deel informatie en heers

Naadloze informatieoverdracht zorgt voor meer winst. Alle informatie in 1 platform? Dat heeft verschillende voordelen. Je leest ze natuurlijk in de whitepaper.

  • Klantgegevens = nuttige informatie

Alle klantinformatie wordt centraal opgeslagen en is snel voor iedereen toegankelijk. Hiermee kan je dan doelgericht aan de slag. Je kan bijvoorbeeld in 1 klap een probleem oplossen en een kans voor up-selling ten volle benutten.

  • Analyseer en signaleer verkoopkansen

Dankzij geïntegreerde analysefuncties kan je je prestaties vergelijken met de concurrenten én met het verleden en direct al voorsprong nemen op de concurrenten.

  • Automatiseer en zorg voor een goed geoliede verkoopmachine

Er zijn verschillende dagelijkse taken die door een CRM veel eenvoudiger kunnen worden gemaakt. Efficy CRM kan met slechts 1 klik verkoopprognoses genereren die zijn gesorteerd op tijd, accountmanager of productcategorie. Dit is slechts 1 voorbeeldje. Uiteraard vind je er meer in de whitepaper.

  • Geef je klantentrouw een boost

Loyale klanten zijn van vitaal belang en het is erg belangrijk om in te zoomen op de redenen van verloop. Het interactielogboek is hierbij erg handig. Wat hier de meerwaarde van is, lees je in de whitepaper.

Smaakt dit naar meer? Download de gids en lees de gedetailleerde info om je verkoop te stimuleren met een CRM.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Efficy

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Efficy
  • Kolonel Bourgstraat 122
    1140 Brussel
  • +32 (0)2 648 18 98

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials