Een goede website volstaat niet meer

IT

Wordt u een beetje suf van al dat digitale, interactieve geweld? Blogs, Facebook, YouTube, discussiefora, Twitter, ...: ze nemen met rasse schreden ons professionele leven in.

Sommige ondernemers vinden het allemaal flauwekul, tijdverlies, een hype. Ze nemen afstand van deze evolutie en weigeren om de mogelijkheden voor hun bedrijf te bekijken. Anderen horen bij klanten en prospecten de wind steeds harder waaien en vragen zich af wat ze er nu eigenlijk kunnen mee aanvangen, waar het (financieel) voordeel zit. Tenslotte zijn er nog diegenen die nieuwe technologie omarmen en integreren in hun commerciële beleid. Echter ... één ding is zeker: de consument van vandaag heeft de interactieve media in het hart gesloten. En hij zal in de toekomst steeds minder voor schreeuwerige reclameboodschappen open staan. Is het dan niet aangewezen om de ogen voor deze (r)evolutie te openen?

Ik zie het laatste half jaar in mijn praktijk een toenemende interesse van ondernemers voor het inzetten van interactieve communicatie. Een restauranthouder die over zijn kookkunst blogt, een juwelier die op zijn YouTube-kanaal filmpjes van luxehorloges toont, een fabrikant van tuinbouwmachines die een online community uitbouwt om de communicatie met en tussen zijn 350 dealers te verbeteren: ze bestaan echt en nemen in aantal toe.

Klinkt dat u té revolutionair? Dan heb ik slecht nieuws voor u. De toekomst ziet er immers digitaal en interactief uit. Maar er is ook goed nieuws. Op 2 maart start de INTAC Internet Academy te Gent. In 10 workshops leren internetspecialisten u alle kneepjes van het vak. De docenten zijn zelf ondernemer, ze spreken dus uw taal. INTAC is er voor ondernemers die basiskennis over de nieuwe digitale communicatietechnieken missen, of die juist méér willen leren over bepaalde online thema’s.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?

Bekijk de socials