anr-banner.gif

Fusie in de Antwerpse IT-wereld: Accel en Netflow gaan samen verder

IT

Accel en Netflow, twee ICT-dienstverleners actief op de Antwerpse kmo-markt, zijn gefuseerd. Het huidige management van beide partijen en investeerder Dovesco stappen mee in het verhaal.

De coronacrisis heeft de vraag naar ICT-oplossingen en de ondersteuning hiervan flink aangewakkerd bij de Vlaamse kmo’s. Accel en Netflow, beide specialist in ICT Managed Services, hebben elkaar gevonden om te fusioneren.

Netflow richtte in 2006, onder leiding van Wim Jacobs, hun huidig kantoor in Zwijdrecht op. Accel werd in 1992 opgericht door Marc De Swaef en heeft kantoren in Edegem en Herentals. Wim Jacobs wordt de nieuwe CEO van de groep. Marc De Swaef zal nog enige tijd aan boord blijven om het management te ondersteunen bij de integratie en de groeistrategie.

IT-diensten voor kmo’s

De groep zal een 75-tal werknemers en een klantenbestand van 1.500 kmo’s tellen. Elk bedrijf behoudt zijn eigen kantoren, merknaam en identiteit. “We blijven in de eerste plaats twee kmo’s die zich inzetten voor andere kmo’s. Door het samengaan van beide bedrijven versterken we onze kennisbasis op vlak van cloud-toepassingen en Azure en kunnen we sneller schakelen”, zegt Wim Jacobs, CEO van de groep.

“Beide partijen zijn sterk gefocust op de kmo-markt in de regio Antwerpen. Met de steun van Dovesco slaan we eindelijk een brug over de Schelde,” stelt Marc De Swaef, oprichter van Accel. Anthony De Clerck van Dovesco vult aan: “Deze bedrijven hebben een vergelijkbare bedrijfscultuur en zijn geografisch complementair. Zo vormen ze samen een solide basis.”

Aanbieder van ICT managed services

Accel is in de loop der jaren uitgegroeid tot een vaste waarde voor het aanbieden van ICT managed services voor kmo’s in de regio Antwerpen en de Kempen. Dit betekent dat Accel staat voor ontzorging en het beheer van de volledige digitale werkomgeving, zoals het installeren en configureren van de werkplekken, de servers en de cloud diensten, maar ook ondersteuning vanuit een service desk.

Lees ook: ISO 27001 certificering voor IT-bedrijf Accel

Eigen datacenter

Netflow heeft sinds zijn start in 2006 een mooie groei kunnen optekenen door in te zetten op kwaliteit, klantentevredenheid en dienstverlening met een eigen datacenter infrastructuur in beheer. Een van de sterke troeven is, net zoals bij Accel, een competente interne service desk voor haar klanten met 24/7 beschikbaarheid.

anr-banner-400x300-v3.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials