Goed, beter of best?

IT

Je  netwerk is geïnstalleerd. Je netwerk draait. Je gebruikers werken zonder problemen. Alles rozegeur en maneschijn.  Of toch niet? Loopt er af en toe toch eens iets vast? Start het systeem soms toch niet op. Lukt het afdrukken al eens niet, … Om nog maar te zwijgen van te durven vragen naar het terugplaatsen van een bestand uit een back-up. Essentieel maar toch zo vaak niet in orde.

Het tweede verhaal komt vaker voor dan je denkt. En dan heb je de keuze: je leert er mee leven. Want de interne of externe  IT-man zegt dat dat nu eenmaal zo is met IT. Of je wilt weten wat er hapert en je gaat op zoek naar oplossingen. 

Opnieuw de tweede groep is de verstandige ondernemer. Kleine problemen duiden vaak op fundamentele problemen in de opzet en de opbouw van een netwerk. Deze problemen komen vaak maar lang na de installatie aan het licht. Bij de installatie van nieuwe hard- of software bijvoorbeeld. En dan gaan de poppen aan het dansen. Wie is er hiervoor verantwoordelijk? Wie betaalt de rekening?

Er bestaat een alternatief! Door je netwerk af en toe te laten onderzoeken door een bekwame externe partij worden onregelmatigheden aan het licht gebracht. Instellingen die niet standaard zijn worden in vraag gesteld: misschien is er een goede reden voor en dan is er niets aan de hand. Misschien is het een vergetelheid of, erger, onkunde van de installateur en dan is het goed dat de zaak op tafel gebracht wordt.

Bovendien zal je merken dat door externe audits te laten gebeuren, je IT-partner vaak alerter wordt in het onderhoud van je netwerk. En dat is goed, beter of best voor alle partijen. Uiteindelijk willen we allemaal een configuratie die betrouwbaar werkt.  En daar werken we samen aan. 

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?