anr-banner.gif

Het belang van een efficiënte CRM voor banken en verzekeringen

Voor banken en verzekeringsmaatschappijen is een goed beheer van de klantenrelaties essentieel. Met de CRM-oplossing van Efficy heb je niet alleen onmiddellijk al je klantgegevens bij de hand, je optimaliseert ook de klantervaring en vergroot de kennis over je klanten zodat je hen proactief en efficiënt kan contacteren. Lees: het juiste product, op het juiste moment aan de juiste klant voorstellen en hem nóg beter leren kennen.

Effectieve marketing door goed beheerde klantrelaties

De uitdagingen van klantrelatiebeheer in het bank- en verzekeringswezen zijn groot. Voor elk bankkantoor en voor elke verzekeringsmakelaar is het vandaag belangrijk om de algehele klantenervaring te optimaliseren, een succesvolle digitale transformatie door te voeren en een concurrerende klantenservice aan te bieden.

CRM-ontwikkelaar en -integrator Efficy ondersteunt banken en verzekeraars om de kennis van hun klanten nuttig en efficiënt in te zetten, om omnichannel met hen te communiceren en om doeltreffende marketingstrategieën uit te werken.

Efficy-CRM geeft een 360° klantbeeld

Efficy-CRM maakt het mogelijk om een 360° klantbeeld te hebben, zodat je hen op het juiste moment relevante producten onder de aandacht kan brengen. Je beschikt over de actuele contracten van elke klant, ook wanneer deze door medewerkers worden beheerd en kan ook heel eenvoudig relevante en aangepaste scores voor klanten definiëren en KPI’s ingeven waarmee de rentabiliteit van de acties en de loyaliteit van elke klant kan gemeten worden.

Lees verder onder de foto.


Kantoormedewerkerskrijgen automatische meldingen zodat ze proactief actie kunnen ondernemen, bijvoorbeeld wanneer een contract afloopt of een lening bijna is afbetaald.

Meer lezen over Efficy-CRM voor banken en verzekeringen.

Klantrelatiebeheer koppelen met andere software

De CRM-oplossing van Efficy kan heel eenvoudig gekoppeld worden met andere platformen, denk aan interne verzekeringssoftware, vergelijkingswebsites,...Via een portaal hebben de klanten toegang tot allerhande persoonlijke informatie, zoals het opvolgen van aanvragen, het raadplegen van kredietbrieven,…

Klanten, maar ook prospects doeltreffend beheren

Diverse grootbanken en grote verzekeraars maken reeds gebruik van Efficy-CRM. Een van de grootbanken heeft Efficy CRM uitgerold naar 800 kantoren en beheert daarmee 6 miljoen klanten en 184 miljoen leads per semester, zowel particulieren als bedrijven.

Met de tools die de bank daarvoor gebruikte, konden de kantoren niet met elkaar communiceren en geen informatie delen.

De Efficy omnichannel CRM-tool maakt het de bank mogelijk om voor de belangrijke klanten strategische actieplannen op te stellen. Ook het feit dat het CRM gebruik maakt van gesofisticeerde AI kon de bank bekoren om met Efficy in zee te gaan.

Benieuwd naar de voordelen van de CRM-oplossing van Efficy? Vraag vrijblijvend een demo aan.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Efficy

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Efficy
  • Mechelsesteenweg 455
    1950 Kraainem
  • +32 (0)2 648 18 98

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials