anr-banner.gif

Hoe maak je van je webshop ook in 2022 een succes?

IT

Volg die cursus, schrijf je in voor die lezing. Voor een ondernemer staat de tijd nooit stil en online gaat alles nog eens twee keer zo vlug. Dacht je gisteren dat je helemaal mee was en voorop liep op de feiten, dan is dat morgen alweer old news. Ja, wil je succesvol zijn dan moet je in beweging blijven. Hoe? Dat lees je hier!

Relevantie

Blijf relevant. En dat bedoelen we in alle opzichten. Relevantie is een major keyword als het gaat om succes van je business. Op vlak van content kan je hier bijvoorbeeld niet omheen. Als de informatie die jij uitzendt naar klanten of potentiële klanten geen meerwaarde heeft, dan mik je grandioos naast je doel en zijn je inspanningen werkelijk voor niets geweest. Maar ook voor bijvoorbeeld je online betaalsystemen is relevantie van enorm belang. Wil je groei realiseren, dan is geautomatiseerd betalen en betalen op maat van de klant onmisbaar op jouw webshop. Relevantie zorgt voor hogere CTR’s en daarmee dus ook hogere conversie. Het is dus de kunst om steeds relevanter te worden, want hoe relevanter jij onderneemt, hoe meer verkoop je zal genereren.

Doelen stellen

Je wil vooruit, dat spreekt voor zich, maar wat is vooruitgang voor jou? Ga eens lekker brainstormen en kijk waar je wil staan over 3 maanden. Ja, doelen stellen is noodzakelijk om vooruitgang te bevorderen. Je kan streven naar bepaalde omzet, bepaald aantal nieuwe klanten, tien keer meer nieuwe inschrijvingen op de nieuwsbrief. Maar ook op vlak van credit control kan je doelen stellen: meer facturen innen over een bepaalde periode kan zo’n doel zijn, hierover praat je best met je payment service provider. Gebruik je een Magento webshop? Maak dan zeker gebruik van de payment plugin Magento. Heb je je doelen gedefinieerd? Aan de slag! Nadien kan je het resultaat van je inspanningen dan ook effectief gaan meten. Heb je je doelen niet behaald? Ga dan na wat er mis ging. Waren je vooruitzichten te hoog gegrepen? Had je de juiste middelen niet? Waren er onverwachte obstakels? Of had je andere respons verwacht? Stel je doelen bij en probeer opnieuw.

Testen

Haal meer uit je online bezoekers. Ben je nog niet met testen bezig? Maak dan dat je als de bliksem aan de slag gaat, want je laat een hele hoop kansen liggen. Met A/B testen meet je de resultaten van twee of meerdere versies. Bijvoorbeeld van je websitepagina, maar ook van een advertentie of van een nieuwsbrief kan je versies tegen elkaar testen. Let wel op dat het steeds duidelijk is op basis van welke factoren ze van elkaar verschillen: vaak is 1 variabele voldoende en ga dan verder.

anr-banner-400x300-v3.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials