anr-banner.gif
VoIP bellen AllesCloud

“Ik was op een zondag iets vergeten in te stellen. Rudy bracht het onmiddellijk in orde.”

Heel wat bedrijven zijn de voorbije jaren overgeschakeld van analoge naar digitale telefonie. Zo ook boekhoudkantoor Marien. Recent stapte het kantoor uit Lier over naar een nieuwe provider, met name AllesCloud. De keuze werd ingegeven door kwaliteitsvereisten én een vlekkeloze service.

Kwaliteit en service van AllesCloud

Boekhoudkantoor Marien werd opgericht in 1972 door mijn vader”, vertelt bestuurder Tom Marien. “Ik ben er 1999 bijgekomen: we waren op dat moment met drie personen actief binnen de firma. We zijn jaar na jaar gegroeid: in 2011 waren we met 6 en zijn we verhuisd naar een oud herenhuis. Recent hebben we opnieuw een nieuwe locatie moeten zoeken, omdat we intussen met 12 zijn. We bedienen zowel kleine beenhouwers en kappers als multinationals, wel quasi exclusief Belgische bedrijven. Samen met een partner ben ik bestuurder van het boekhoudkantoor.”

“Wij belden al over het internet via VoIP, maar de kwaliteit was niet voldoende”, vertelt Tom Marien. “De helpdesk van onze provider was ook moeilijk bereikbaar en we moesten als niet-specialisten alles zelf programmeren. We waren op zoek naar een alternatief en via onze IT-firma Accel zijn we in contact gekomen met Rudy Van Avermaet van AllesCloud.”

Altijd bereikbaar, altijd beschikbaar

“We kozen voor AllesCloud omwille van de heel persoonlijke aanpak van Rudy”, stelt Tom Marien. “Wanneer we AllesCloud contacteren, krijgen we geen vreemde eend aan de lijn, maar het is meestal Rudy. Hij is zeer klantgericht en bereikbaar. Ik was bijvoorbeeld op een feestdag iets vergeten in te stellen en ik mailde AllesCloud op een zondag. Men mailde mij terug dat men het onmiddellijk ging vastpakken en een kwartier later belde hij dat het opgelost was. Hij is altijd bereikbaar, altijd beschikbaar. Klanten zijn voor hem allesbehalve een nummer.”

Hoe verliep de overstap van de oude provider naar AllesCloud? “De overdracht verliep zeer vlot”, vertelt Tom Marien. “We moesten een checklist invullen met wat gegevens, onder andere de naam van onze huidige provider, de tekst die we op onze voicemail wilden, enzovoort. Rudy had alles grondig voorbereid voor hij onze toestellen begon te installeren. Daarna heeft hij bij ons een uurtje installatie gedaan en alles was klaar. Een grote plus is de website waar je zelf je digitale telefonie kunt beheren en de instellingen kunt aanpassen. Het is heel simpel en gebruiksvriendelijk. Bij ons vorige systeem moest je een IT’er zijn om eraan uit te kunnen, nu kun je er niets aan misdoen.”

Digitale telefonie goedkoper dan klassieke telefonie

“Digitale telefonie heeft heel wat voordelen. Het is goedkoper dan klassieke telefonie en biedt heel wat flexibiliteit. In deze tijden is dit extra handig meegenomen: je kunt overal ter wereld bellen door de telefoon in te pluggen. Op mijn iPhone beschik ik over de BRIA-app om zakelijke telefoons te doen via het vaste nummer van het kantoor. Zo kan ik mijn gsm privé houden of hoef ik niet met een onbekend nummer te bellen. De voordelen van digitale telefonie in combinatie met de persoonlijke aanpak van Rudy zijn voor mij een ongelooflijke pro”, besluit Tom Marien.

Meer lezen:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en AllesCloud

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • AllesCloud

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials