Klanten Relatie Beheer: CRM of Customer Relations Management

IT

Mijn klanten managen? Voor alle duidelijkheid zijn ‘klanten’ hier niet alleen commerciële klanten maar eigenlijk alle items die je met je bedrijf moet opvolgen: klanten, leveranciers, medewerkers maar ook andere resources zoals auto’s of vergaderzalen of noem maar op.

Om dit toe te lichten, haal ik graag een praktijkvoorbeeld aan. Het is slechts een van de zaken, en eigenlijk een detail, dat we aangepakt hebben. Een klant had een lijstje waarop de wagens en de chauffeur genoteerd stonden. Als er iemand een auto van een ander gebruikte, noteerde hij dat afzonderlijk in een aparte lijst. Daarnaast waren er lijstjes voor de tankkaarten, voor de carwash-abonnementen, voor CO2. Soms werden er auto’s gewisseld waarvan hij niets wist. Op een dag krijgt hij een snelheidsovertreding binnen met een gewisselde wagen. En toen begon de zoektocht en de discussie. Wie is er nu verantwoordelijk voor de overtreding?

Door alles in je CRM bij te houden blijft alles gekoppeld aan elkaar en heb je een overzicht van het gebruik van de wagens door de tijd. Dat is natuurlijk maar een voorbeeldje. Alle ‘items’ die je wilt beheren, kun je met je CRM beheersen. De kans op fouten, de tijd van zoeken, de manier om de zaken te beheren, … Het gaat er eenvoudiger en efficiënter aan toe.

Als jij dus ook met tientallen Excellijstjes en Post-it notes de werking van je bedrijf opvolgt, moet je zeker eens contact opnemen. We bekijken graag met jou hoe we de zaken op een betaalbare manier kunnen vereenvoudigen. Vaak is een standaard oplossing meteen inzetbaar. Soms brengen we met een kleine aanpassing een vracht aan werk terug tot de essentie: een tool voor het beheren (of eerder beheersen) van de info die nodig is.

Herken je de situatie? Wil je graag dat we het concreet voor je uittekenen? Bel ons en we maken er graag werk van.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?