Social Media Manie Kansen en bedreigingen van deze trend …

IT

Facebook, Twitter, LinkedIn, …. Iedereen wilt er bij zijn. We maken zelf accounts op onze naam om ons leven een stuk te delen met de wereld. “Dan blijven we in contact”. Op een manier klopt dat wel. Maar beseffen we wel de impact die onze publicatie heeft? Nu én op lange termijn?

Eens gedeeld, blijft gedeeld

Want je medewerkers zullen ook op deze media alles wat hun boeit én stoort uitvoerig delen met de wereld. Ben je daar als bedrijf klaar voor? En eens gedeeld, blijft gedeeld! Het is erg moeilijk om wat on line staat er weer af te halen. Je kunt fortuinen investeren in advertenties en fancy websites, in seminaries en brochures. Geloof me vrij: als wat je medewerkers en je omgeving via social media verkondigen niet hetzelfde verhaal vertelt, zijn deze investeringen zinloos.

Intern vs extern

Het is dus van erg groot belang dat je de mensen in jouw organisatie hiervan bewust maakt. Als je medewerkers opmerkingen over iets hebben, geef hen dan de middelen om dit door te geven. Dat kan bvb. via een “private social network”. Yammer biedt hier een schitterende oplossing. Je maakt op een mum van tijd een soort van Facebook binnen je organisatie waarop alles kan gezegd worden en je spreekt duidelijk af wat en hoe er naar buiten gecommuniceerd wordt.

Eerlijk duurt het langst

Het beste blijft echter een eerlijke communicatie en zorgen dat wat je naar buiten brengt via de klassieke kanalen en via social media op elkaar aansluit. Je hebt een enorme kans voor je bedrijf als je oprecht communiceert.

Dan lopen deze stemmen gelijk en versterken elkaar. Voor wie een “schijn schoonheid” ophangt, doorprikt social media deze ballon. En misschien is dat niet zo slecht? Lijkt het je zinvol? Maar weet je niet goed hoe je dit opzet? Bel ons en we maken er graag werk van.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?