anr-banner.gif
VoIP van AllesCloud: digitalisatie op maat via de cloud

Quares kiest voor VoIP van AllesCloud: service en maatwerk via de cloud

Bedrijven kiezen alsmaar meer voor de digitalisering van hun vaste telefonie, kortweg VoIP genoemd. Ook vastgoedspecialist Quares koos ervoor om de telefonie volledig naar de cloud te verhuizen. Ze gingen hiervoor in zee met AllesCloud, waarbij service en maatwerk het verschil maken.

Vastgoedspecialist

Quares staat voor Quality Real Estate Services”, vertelt Jens De Roover, Finance en IT Manager van het bedrijf. “Quares is een vastgoedspecialist die actief is in de hele Benelux en we hebben kantoren in Antwerpen, Mechelen, Brussel, Sint-Niklaas, Amsterdam en Luxemburg. Onze verschillende businessunits hebben elk hun eigen expertise en door nauw samen te werken creëren we meerwaarde voor onze klanten. De businessunit ‘Agency’ richt zich op de verkoop en verhuur van vastgoed van hoge kwaliteit. ‘Property Services’ fungeert voornamelijk als beheerder voor bedrijfsterreinen en -gebouwen.”

“We werken ook projectmatig voor bijvoorbeeld de vernieuwing van bedrijfsgebouwen. Via ‘City Services’ faciliteren we samenwerking voor de duurzame stad van morgen en begeleiden we bijvoorbeeld bedrijfssites om overkoepelende diensten aan te bieden voor de bedrijven op hun site. De businessunit ‘Funding & Acquisition Services’ is actief in vastgoedinvesteringen. Recent werd ook het merk ‘Jade’ gelanceerd, waarmee Quares inspeelt op de behoefte aan duurzame oplossingen op vlak van technologie en energie. Ook helpen we bedrijven met de financiering van deze duurzame oplossingen.”

Service & cloud

“We werkten voorheen met Skype For Business”, vertelt Jens De Roover. “Dat werd ondersteund door Proximus. Deze telefonie-oplossing was al een stuk digitaal, maar er was ook nog een serverstructuur. De reden dat we naar een VoIP-oplossing keken was dubbel: we waren an sich niet ontevreden over de dienstverlening van Proximus, maar we misten een persoonlijk aanspreekpunt en als groeiende kmo hadden we nood aan een dergelijke gesprekspartner. Daarnaast is onze IT-strategie om zoveel mogelijk naar de cloud te gaan en ook daar past VoIP perfect in het plaatje.”

“Via onze IT-partner Accel kwamen we in contact met AllesCloud. De dagelijkse support van Accel zit zeer goed en zij zijn vertrouwd met de VoIP van AllesCloud. We waren van mening dat de tandem van beide bedrijven die elkaar kennen ideaal was om ons op vlak van IT en telefonie te ondersteunen met de nodige service.”

Mature en gebruiksvriendelijke technologie

De samenwerking met AllesCloud in de persoon van Rudy Van Avermaet verloopt zeer vlot”, stelt Jens De Roover. “Ze hebben er de nodige tijd ingestoken om ons te leren kennen en onze behoeften als bedrijf te begrijpen. Ook de support en de directe lijn was er vanaf dag één: Rudy is onze vaste contactpersoon en ik heb er een zeer goede band mee, wat ik miste bij Proximus. Dat is voor mij dé meerwaarde van AllesCloud plus dat de oplossing volledig via de cloud is.”

“Wat ook niet onbelangrijk is, is dat het communicatieplatform achter AllesCloud van een internationale speler is op vlak van digitale telefonie. Het is dus mature technologie én heel gebruiksvriendelijk, volledig op maat te maken. Skype For Business wordt eerder als standaardpakket in de markt gezet, waardoor je het minder kunt aanpassen. We zijn zeer blij met de stap die we gezet hebben.”

Meer lezen:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en AllesCloud

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • AllesCloud

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials