20200701-Desk-solutions.gif
Desksolutions stock

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Kies voor een geautomatiseerde kassaoplossing

Op elk artikel een prijsetiket en aan de kassa wordt dit opgeteld met een gewone, geautomatiseerde rekenmachine. Er is geen koppeling met bancontact, je moet ervoor zorgen dat je zeker geen fouten maakt als je prijzen intikt en je hebt op het einde van de dag geen flauw idee wélke artikelen er exact verkocht werden. Er zijn nog altijd winkels die zo werken. Maar gelukkig kan het ook anders…

Een geautomatiseerde kassaoplossing: een hemelsbreed verschil

De kassaoplossing van Desk Solutions is gericht naar zowel de retail- als modewereld. De fashionwereld is heel specifiek. Gericht collecties aankopen op basis van het verleden en snel kunnen inspelen op de klant zijn daarbij heel belangrijk. Ook snel artikelen in verschillende kleuren en maten kunnen aanmaken, is cruciaal. Julie Boone verduidelijkt: “Als je al die dingen apart moet gaan aanmaken? Dat duurt extreem lang en er kunnen extreem veel fouten in gebeuren. Je moet ervoor zorgen dat je een oplossing hebt die daar anders over nadenkt en die dat op een overzichtelijke manier kan maken en dat ook zo kan teruggeven.” Bij hen gebeurt dit met itemxtra in een matrix, een fashionmatrix.

Hun kassasysteem is zeer gebruiksvriendelijk zodat een verkoop met zo weinig mogelijk handelingen en fouten kan afgerond worden. Na een kwartiertje opleiding kunnen jobstudenten ermee werken. Kristof Depuydt vertelt: “Uiteindelijk merk ik van klanten die overgaan van geen automatisering naar automatisering dat ze zeggen van ‘ja ok, het is een hemelsbreed verschil want je moet minder rekenen en alles gaat veel vlotter.”

De voordelen van een geautomatiseerde kassaoplossing op een rij

  • De klant wordt sneller en vlotter geholpen

Het scannen en afrekenen gaat veel vlotter zodat je ook nog tijd hebt voor een praatje in plaats van vooral geconcentreerd te moeten werken om fouten te vermijden.

Daarnaast kan je een klant ook heel snel een artikel gaan aanbieden in een andere kleur of maat en dus een betere service aanbieden. Kristof vult nog aan:

“Als een schoen niet past wil je vrij snel kunnen weten dat je die schoen nog in die maat kunt voorstellen aan de klant. Je wilt sowieso dat de klant met een goed gevoel naar buiten gaat dus zorg je ervoor dat hij het ganse aanbod gezien heeft dat bij hem past.”

  • Klantenbinding 2.0

Je kan werken met een puntensysteem, een klantenkaart. Zo wordt de klant beloond omdat die koopt in jouw winkel. En jij krijgt meer informatie over die klant en kan dan doelgericht inspelen op zijn persoonlijke behoeftes. Een mailtje op zijn verjaardag met een persoonlijke aanbieding? Een SMS als de nieuwe collectie van zijn favoriet merk in de rekken hangt mét een toffe kortingsactie? Desk Solutions wil heel ver gaan in acties en promoties dus er zijn ontelbaar veel combinaties mogelijk.

Desksolutions klantenbinding

Administratieve verlichting

  • Ook uitgestelde verkoop wordt geregistreerd

Naast de directe verkoop heb je ook een duidelijk overzicht van de uitgestelde verkoop. Voorschotten, aankopen op krediet, cadeaubonnen en tegoedbonnen kan je allemaal instellen. Ze kunnen elk type klant benaderen met elk hun eigen criteria zoals wie er contant moet betalen, wie er 30 dagen betalingsuitstel krijgt etc. 

  • Meerdere klanten tegelijkertijd helpen

Je kan een verkoop in wacht zetten en een andere klant ertussen nemen terwijl de eerste klant nog iets gaat halen. Ook in bakkerijen is dit handig, zo kunnen verschillende verkoopsters probleemloos tegelijkertijd hetzelfde kassasysteem gebruiken, elk onder hun eigen naam.

  • À la minute administratieve documenten printen

Een handgeschreven kassaticket is passé. Als je garantie wilt bieden, is het mooier dat je een degelijk kassaticket kunt meegeven of direct een factuur kunt printen. Ook b2b klanten kun je dankzij een gepersonaliseerde badge direct een leveringsbon of factuur meegeven in plaats van het nadien te moeten opsturen. 

  • Beter stockbeheer

Als je bij het ontvangen van goederen alles scant, staat het direct in het systeem en kan je perfect je voorraad gaan bijhouden. Je kan nagaan welke artikelen er net wel of net niet goed verkopen en je kan sneller bijbestellen indien nodig en zo je stock altijd op peil houden.

Wil je zelf de voordelen ervaren van het geautomatiseerd kassasysteem van Desk Solutions? Neem zeker contact op via onderstaand formulier!

Meer lezen:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Desk Solutions

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Desk Solutions Harelbeke
  • Desk Solutions Lier

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials