KMOinsider Lunch: Connecting your business

Suivo brengt digitalisering en transport bij elkaar

Met de vele functionaliteiten van het Suivo Telematica platform kan u niet alleen voertuigen, machines en medewerkers die buiten uw kantoormuren actief zijn ‘tracken en tracen’, maar ook uw business processen een flink stuk optimaliseren. “We streven ernaar om op ongeveer een jaar tijd ROI te realiseren, afhankelijk van uw KPI’s”, stelt Elke Kraemer, marketing manager van Suivo.

In één platform brengt Suivo alle types voertuigen (trekkers, opleggers, heftrucks,…) alsook alle merken van voertuigen samen.

Elke Kraemer: “Daarnaast hebben we als bedrijf een jarenlange ervaring in het ontwikkelen van mobiele standaard applicaties voor verschillende sectoren, die ook op uw maat kunnen gefinetuned worden (met een extra veld, een process set-up,...). Suivo kan tevens perfect geïntegreerd worden in elk ERP- en TMS-pakket en in elke planningstool.”

De snelste route nemen, beter plannen, de juiste medewerker opsporen, werkuren makkelijk digitaal registreren, opdrachten sneller doorgeven, een automatische verwittiging krijgen bij onderhoud, brandstof besparen, sneller en transparanter factureren,… De data die u met Suivo verzamelt, helpen u om efficiënter te werken en om de stress tussen uw binnen- en buitendienst in belangrijke mate te reduceren.

“30% meer omzet met 30% minder FTE’s”

Tijdens de KMOinsider lunch enkele weken geleden in Hof Ter Delft in Ekeren hoorden de aanwezige ondernemers uit de logistieke sector van twee gastsprekers hoe zij het Suivo platform geïntegreerd hebben. Ine Weckx, business proces officer bij Molenbergnatie, en Joris Emmanuel, ICT manager bij Van Moer Logistics, vertelden een eerlijk verhaal.

Molenbergnatie begon zijn digitale reis in 2016 met een nieuw TMS-pakket en voegde daar in 2017 Suivo aan toe. Het bedrijf installeerde boordcomputers, ook bij de onderaannemers, en opteerde ook voor de communicatie-, tacho-, analytics, fleet- en rijgedrag modules van Suivo.

Ine Weckx: “Onze ROI realiseerden we door een vlottere communicatie, ook met de klantendienst, een betere planning, minder manueel werk en meer inzicht in de prestaties.”

Na een marktverkenning koos Van Moer er in 2017 ook voor om met Suivo in zee te gaan.

Joris Emmanuel: “Toen ik in 2014 in dienst kwam bij Van Moer gebeurde alles nog op papier. Met een beperkt IT-team begonnen we aan de digitalisering. In het begin hebben we onderschat dat de medewerkers toch wel wat opleiding nodig hebben en we hadden ook te weinig testscenario’s uitgewerkt. Het is ook belangrijk om een uitgebreide data-analyse uit te voeren. Bij de planners was er aanvankelijk wel enkele maanden weerstand, maar een jaar later was iedereen enthousiast en realiseerden we 30% meer omzet met 30% minder FTE’s.”

Suivo, Prins Boudewijnlaan 41, 2650 Edegem, T 03 451 36 40, info@suivo.com, www.suivo.com (ook vestigingen in Waver en Bodegraven (Nederland)).

_DSC1910.jpg
_DSC1914.jpg
_DSC1920.jpg
_DSC1936.jpg
_DSC1998.jpg
_DSC2008.jpg
Bekijk de socials