Versie 3 B-Close.gif

Deze 125 techniekers houden de kosten van je interne logistiek laag

Werken met heftrucks en magazijntoestellen brengt het nodige onderhoud met zich mee. Doe je dit niet, dan kan dat behoorlijk wat kosten met zich meebrengen. Kies je voor regelmatig onderhoud, dan voorkom je stilstand, kan je pieken opvangen en vermijd je mogelijke schade.

Wij vroegen ons af hoe een verdeler van heftrucks deze uitdagingen aanpakt, en spraken erover met B-CLOSE. Zij zijn de grootste onafhankelijke Belgische verdeler van A-merk heftrucks.

“Onze techniekers zijn binnen de 4 uur ter plaatse”

Eric Maertens (Managing Director bij B-CLOSE): “Wij beschikken over 125 techniekers, verspreid over heel België. Dankzij deze landelijke spreiding kunnen wij steeds binnen de 2 tot 4 uur aanwezig zijn voor een interventie. Bovendien beschikken we over een erg vooruitstrevende serviceplanning, waar ook onze klanten van mee profiteren. Denk maar aan automatische opvolging van administratie, maar ook snelle online bestellingen van onderdelen, …”

“De kosten van logistiek onderhoud zo laag mogelijk houden                                                        

Kurt Boudt (Marketing Manager bij B-CLOSE): “Bij B-CLOSE staan we erop de kosten van het intern logistiek onderhoud voor onze klanten zo laag mogelijk te houden. Daarom hebben we verschillende mogelijke serviceovereenkomsten, waarbij elke zaak kan kiezen voor die oplossing die het beste aansluit bij hun noden.”

Eric Maertens: “Belangrijk is dat we een volledig geïntegreerde oplossing bieden voor onze klanten: van verkoop en verhuur tot contractopvolging en vooral de volledige service. We zorgen ervoor dat onze klanten jarenlang verzekerd zijn van zorgeloos gebruik van magazijntoestellen.”

B-CLOSE in cijfers:

  • +125 techniekers
  • 6.850 machines in jaarlijks onderhoud
  • 1.400 actieve klanten
  • 4.000 servicecontracten

“Nieuwe onderdelen kunnen de volgende ochtend al geleverd worden”

Eric Maertens: “Heeft een klant bepaalde onderdelen nodig die onze techniekers niet standaard ter beschikking hebben, dan garanderen wij dat deze de volgende ochtend kunnen geleverd worden. Dit kan o.a. dankzij onze online toughbooks, waarmee de techniekers snel bestellingen kunnen plaatsen, voorraden kunnen raadplegen, …"

Kurt Boudt: “Bovendien hanteren we een nachtelijke distributie van onderdelen. Zo worden de benodigde materialen voor een reparatie ’s avonds of ’s nachts verdeeld naar de juiste service trucks, waardoor de monteur de volgende dag aan de slag kan en je als klant niet lang hoeft te wachten. Dit bespaart erg veel downtime.”

Meer info

Heb je vragen over je interne logistiek, of wil je meer info? Vul dan onderstaand formulier in en neem rechtstreeks contact op met B-CLOSE.

Lees ook

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en B-CLOSE

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • B-CLOSE

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials