Versie 3 B-Close.gif
Magazijn

Van transporteur met warehouse tot logistieker: logistieke oplossingen op maat van elke klant

Veranderde vragen van klanten zorgen ervoor dat transporteurs steeds vaker andere logistieke diensten aanbieden. De vraag naar toegevoegde waarde bovenop de stockage of overslag  in magazijnen neemt steeds toe. Maar over welke diensten gaat dit dan? Wat kan je als ondernemer het best overlaten aan een specialist?

Een logistiek totaalpakket: van tijdelijke stockage en levering tot orderpicking op stukniveau

Distributiebedrijf Vervoer Verhaegen houdt de vinger aan de pols van een veranderende markt en breidt zijn opslagmogelijkheden verder uit. “Vervoer Verhaegen beschikt ondertussen reeds over 7000m2 opslag- en overslagruimte maar wil dit in de toekomst met nog eens extra 4.000 m2 magazijnruimte uitbreiden,” zegt bestuurder Ilse Daems.

Bovendien blijft het bedrijf inzetten op de ontwikkeling van logistieke diensten op maat. Volgens Jan Franck, directeur bij Vervoer Verhaegen is de vraag naar dergelijke diensten groot. Waar Vervoer Verhaegen tot voor kort bovenop vervoer en distributie vooral tijdelijke stockage deed voor enkele grote klanten, brengen nieuwe klanten, nieuwe noden met zich mee. Vandaag de dag gaan er bij Verhaegen niet alleen volle pallets binnen en buiten, er wordt onder andere ook orderpicking gedaan op stukniveau.

Maar de diensten van het bedrijf reiken nog verder. “We hebben bijvoorbeeld ook een klant die gespecialiseerd is in keukens. Voor deze klant ontvangen wij de verschillende onderdelen van verschillende leveranciers, voegen wij al deze zaken samen en leveren wij het geheel bij de eindklant”, legt Ilse uit.

De nieuwste warehousesystemen voor veranderende logistieke behoeften

Deze nieuwe ontwikkelingen en behoeften van klanten zorgen ervoor dat Vervoer Verhaegen voortdurend investeert in nieuwe warehouse systemen. Dergelijke systemen laten een efficiënter beheer van het warehouse toe en zorgen ervoor dat het bedrijf aan de veranderende logistieke behoeften van de klant kan voldoen.

Jan Franck: “De dienstverlening die klanten willen, gaat steeds verder. Zo bijvoorbeeld stickeren we producten, steken we er documenten bij en nog veel meer. De toegevoegde waarde die de klant vraagt, ontwikkelt zich steeds verder. Zo is het onze bedoeling om het hele proces, van afhaling van de goederen over magazijnbehandeling tot levering bij de eindklant te kunnen volgen via barcode scanning. De klant kan die dan ook online opvolgen waardoor hij eigenlijk een online warehouse heeft bij ons. Door onze klanten in hun nieuwe behoeften te volgen evolueren wij zo van een transporteur naar een logistiek bedrijf.”

Flexibiliteit en gemoedsrust met extra logistieke diensten

Volgens Ilse Daems zorgen deze nieuwe diensten en systemen ervoor dat Vervoer Verhaegen onmiddellijk oplossingen kan zoeken en aanbrengen voor nieuwe vragen van klanten. De extra logistieke diensten zijn erop gericht om het leven van de klant zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Ilse Daems: “Het beheer, bewerken, toevoegen, uitpakken, stickeren enz.. van producten kost veel tijd en geld. Als bedrijf wil je je natuurlijk concentreren op je core business. Als je alle logistieke zorgen dan kan laten doen door een specialist en als je daarbij maximale flexibiliteit geniet, betekent dat een grote gemoedrust en bovendien ook een beter kostenplaatje.”

Bent je op zoek naar de perfecte partner voor je logistieke noden? Contacteer Vervoer Verhaegen via onderstaand formulier voor een oplossing op maat van jouw bedrijf.

Lees ook:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Vervoer Verhaegen

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Vervoer Verhaegen

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Velodi

  • Z11

Bekijk de socials