Versie 3 B-Close.gif

Vervoer Verhaegen neemt de digitale snelweg

Vervoer Verhaegen is al jaar en dag een vaste waarde op de vervoersmarkt. Het Liers bedrijf groeide onder leiding van zaakvoerder-eigenaar Ilse Daems uit tot een geïntegreerd distributiebedrijf gespecialiseerd in transport, opslag en distributie in de Benelux. “Wij investeerden de afgelopen jaren fors in infrastructuur, bijkomende medewerkers, voertuigen en de juiste IT-systemen,” vertelt directeur Jan Franck.

Vraag naar digitalisering in transport vraagt performante IT-systemen

De voorbije jaren zette Vervoer Verhaegen zich vastberaden op de digitale snelweg. Om een goede uitvoering van de zendingen te garanderen, beschikt Vervoer Verhaegen over alle moderne plannings-, communicatie- en track- en tracing tools. “Van order tot facturatie is alles geautomatiseerd”, vertelt Jan. “Als kleinere kmo-transporteur staan we ver in die digitalisering, en dat appreciëren onze klanten.”

 “We hebben dit minutieus voorbereid en zijn zeker niet over één nacht ijs gegaan. We legden hiervoor ons oor te luister bij onze klanten. De vraag naar digitalisering leefde sterk,” volgens Jan. “Er was een sterke vraag naar digitale facturatie, informatie digitaal doorsturen, track & trace. We zijn hier nu al enkele jaren mee bezig en iedereen groeit erin mee.”

Volledige transportproces onder controle dankzij TAS-TMS

“Vooral het digitaliseren van de informatiestroom bleek een noodzaak. We zetten een geïntegreerd IT-systeem op poten. TAS-TMS, waarbij ‘TMS’ staat voor ‘Transport Management System’, is een gebruiksvriendelijk en modulair softwaresysteem voor transportbeheer waarmee we het volledige transportproces kunnen beheren, van orders tot planning, opvolging en facturatie. Voor onze klanten is hier ook een track & trace-module aan gekoppeld.”

“Via TAS kunnen we orders en de planning online bekijken, zien wanneer de levering heeft plaatsgevonden, de Proof of Delivery raadplegen enzovoort. Ook alle vrachtdocumenten worden toegevoegd. We krijgen de orders digitaal binnen of lezen ze zelf in wanneer ze via e-mail binnenkomen.”

Real time updates over de verwachte levering

“Een ander IT-systeem houdt onze klanten automatische op de hoogte van de verwachte leverperiode binnen een venster van 2 uur, zodat ze niet de hele dag ter plaatse hoeven te blijven. Nog een ander systeem verwittigt onze klanten automatisch per email of per sms wanneer de levering is vertraagd, zodat onze klanten eventueel ook hun klanten tijdig kunnen inlichten. De klanten appreciëren die updates enorm.”

Verdere voordelen

De digitalisering binnen Verhaegen heeft zowel voor klanten als voor de interne medewerkers heel wat bijkomende voordelen. Voor de klanten zijn een snelle, correcte en digitale facturatie (in excel en pdf) een noodzaak om de prestaties van Verhaegen efficiënt te kunnen nakijken. Voor Verhaegen zorgde deze geïntegreerde aanpak ervoor dat met hetzelfde team bijna 50 procent meer omzet werd gerealiseerd, waarbij de kans op fouten in uitvoering en facturatie flink werd teruggedrongen.

Wat brengt de toekomst?

Tot slot staat Jan nog stil bij de digitale toekomstplannen van Verhaegen.

  • “Via barcodes op palletten willen we de goederen op palletniveau kunnen blijven volgen tot bij de levering. Hierdoor is er minder kans op fouten bij het los- en laadproces.”
  • “Alle orders van onze klanten willen we digitaal binnenkrijgen via een website.”
  • “We willen onderaannemers mee in het systeem opnemen via een speciale app op de smartphone.”
  • “In magazijnen willen we gaan automatiseren op orderpickniveau.”

Vervoer Verhaegen gaat geen logistieke uitdaging uit de weg. Dankzij digitale oplossingen biedt de transporteur je nog betere service. Meer weten? Stel je vraag rechtstreeks via het formulier hieronder!

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Vervoer Verhaegen

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Vervoer Verhaegen

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Z11

  • Velodi

Bekijk de socials