Versie 3 B-Close.gif

E-commerce verenigingen BeCommerce en SafeShops.be fuseren

Logistiek

De Belgische sectorverenigingen die opkomen voor de belangen van de Belgische e-commerce gaan de krachten bundelen. De nieuwe organisatie wil de Belgische e-commerce op een veilige, betrouwbare & duurzame manier stimuleren. Greet Dekocker (foto), Managing Partner van SafeShops.be, zal de dagelijkse leiding van de nieuwe vereniging op zich nemen.

Online handel is niet langer een ‘trend’, het is uitgegroeid tot een volwaardig, relevant onderdeel van de Belgische economie. De verenigingen BeCommerce en SafeShops.be bouwen al jaren aan een omgeving waarin online aankopen van producten en diensten veilig en betrouwbaar kunnen verlopen, zowel voor de consument, online klant als voor de Belgische webshop. Door hun krachten te verenigen, kan er nog beter beantwoord worden aan de behoeften van alle online handelaren, zowel grote als kleine.

Jan Vereecke, voorzitter BeCommerce: “Met de nieuwe vereniging willen we de volgende stap zetten voor de Belgische e-commerce sector. We willen samen bouwen aan een bredere visie waarin de digitale economie alle kansen krijgt. Door het samenbrengen van de expertise van zowel BeCommerce als SafeShops.be zijn we bovendien een sterke partner om – samen met de overheid – te ijveren voor een duurzame e-commerce.”

E-commerce en digitale economie stimuleren

De nieuwe federatie wil enerzijds het consumentenvertrouwen in online shoppen verhogen door de online klant te informeren dat digitale handel op een veilige, betrouwbare & duurzame manier kan. Anderzijds reikt ze webshops een kader aan om op de ‘juiste’ manier met hun consument of bedrijfsklant te handelen en hen te ondersteunen en te begeleiden in hun groei

Greet Dekocker, Managing Partner SafeShops.be, neemt de dagelijkse leiding op zich. “Samen met de leden van zowel SafeShops.be als BeCommerce – zal de komende weken gewerkt worden aan de vormgeving van de nieuwe vereniging. Hierbij zal rekening gehouden worden met de noden en behoeften van de diverse ledenprofielen. Zo hebben startende online shops meer baat bij een aantal basisopleidingen en wensen grotere spelers of B2B online handelaren meer advies met betrekking tot bv duurzaamheid of internationale handel. Er zullen gedifferentieerde dienstenpakketten ontwikkeld worden die hierop inspelen en waardoor zowel grote als kleine online spelers zich ‘thuis’ zullen voelen in dit nieuwe project.”

Jan Vereecke: “Greet kent de Belgische e-commerce sector als geen ander. We hebben er het volle vertrouwen in dat zij alles in goede banen zal leiden en er één mooi verhaal van zal maken.”


50.000 webshops en 11.7 miljard omzet

De Belgische e-commerce sector, zo’n 50.000 webshops, is niet meer weg te denken uit onze economie. Ze realiseren een omzet van 11,7 miljard euro en zijn goed voor ruim 150 miljoen transacties.

Jan Vereecke kijkt daarom met vertrouwen naar de nieuwe vereniging: “Deze cijfers in combinatie met de enorme veerkracht en creativiteit die online handelaren elke dag opnieuw tonen, geven aan dat de sector een mooie toekomst wacht. Met de nieuwe gefusioneerde vereniging gaan we hen daar 100% in ondersteunen en begeleiden.”

Lees het KMOinsider panelgesprek over de toekomst van de e-commerce in België.

BCLOSE_Rectangle.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials