Versie 3 B-Close.gif

iTOS bevordert de naadloze communicatie met jouw klanten

Automatiseren staat in het teken van tijd- en efficiëntiewinst. In de eerste plaats door intern uiteenlopende systemen in te zetten, zoals ERP, TMS, YMS, WMS, O2C enz. Wanneer je ook je communicatie met jouw klanten digitaliseert, kan je bijkomende winsten boeken. Naast de gekende functionaliteiten voor het stroomlijnen van magazijnen en terminals biedt de iTOS-software biedt hiervoor verschillende mogelijkheden.

iTOS, de order-to-cash-software van softwareontwikkelaar iOnLogistics, wil tegemoetkomen aan alle specifieke behoeften van 3PL/4PL-verladers en terminals. Dat blijft niet beperkt tot de puur functionele aspecten, zoals het stroomlijnen en automatiseren van operaties. De software omvat ook enkele mogelijkheden om een vlotte communicatie met jouw klanten te verzekeren. Zo draagt de oplossing bij aan jouw dienstverlening naar jouw klanten.

Automatische communicatie rond orders…

Logistieke dienstverleners werken in opdracht van zowel kleine als grote klanten. Voor die laatste verwerken ze wekelijks tal van orders. Veel van deze bedrijven beschikken reeds over een systeem om hun activiteiten te stroomlijnen. In dat geval kan een EDI-koppeling interessant blijken om de communicatie tussen iTOS en het systeem van de klant te optimaliseren. Zo kan je orders automatisch ingeven, zonder menselijke tussenkomst of het tijdrovende versturen van bevestigingsmails.

… met inbegrip van confirmatieberichten

Alle partijen kunnen op elk moment op de hoogte blijven van de status van het order, wat er ook gebeurt. De klant kan er zelf voor kiezen in welke fase van het order hij een bevestigingsmail ontvangt. Dat begint bij de aanmaak van het order tot het effectieve uitvoeren en afwerken van de operaties. Hierdoor kun je inspelen op de noden van elke individuele klant. Sommige klanten willen orders in elke fase tot op de voet volgen, voor andere volstaat een globaal overzicht. Ook daarmee kun je rekening houden in iTOS.

Communicatie via customer portal

Als je nog een stap verder wil gaan in de communicatie met jouw klanten, kan je een customer portal aanbieden. Jouw klanten kunnen hierop inloggen en hun voorraden raadplegen en orders opvolgen, zonder telkens te moeten communiceren via telefoon of mail. Ook hierbij kan de behoefte van elke klant variëren. Zowel als het gaat over welke data die zichtbaar moet zijn als over hoe de data gegroepeerd moet zijn tegenover elkaar. Daarom kan je dit in iTOS voor elke klant anders configureren zodat jij voor 100% aan de wensen van jouw klant tegemoet kan komen.

Flexibele rapportage

Ook op het vlak van rapportage is iTOS flexibel en biedt de software heel wat mogelijkheden. Dankzij Flexmonster, de geïntegreerde webreporting tool in iTOS, kan je de rapporten zelf configureren, volledig volgens jouw behoeften. De tool haalt alle data (ladingen, lossingen, stock, transporten, locaties…) uit de ingegeven orders. Aan de hand van filters kan je de gewenste informatie selecteren en in een aangepast rapport gieten. Het gaat zelfs verder: je kiest zelf hoe de data tegenover elkaar gegroepeerd wordt in de vorm van Power BI of grafieken. Ook deze vorm van gerichte communicatie zullen jouw klanten op prijs stellen.

Geïnteresseerd in de verschillende functionaliteiten in iTOS voor een geautomatiseerde communicatie met jouw klanten? Wil je weten of de investering in een EDI-koppeling voor jouw bedrijf rendabel is? Onze specialisten adviseren jou graag. Je kunt ook het formulier hieronder invullen.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en iOnLogistics

Meer weten?

iOnLogistics

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • iOnLogistics

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials