Leaderboard BB.gif

Jong Gents bedrijf maakt impact met innovatieve en gepersonaliseerde relatiegeschenken

Customer loyalty wordt belangrijker dan ooit tevoren. Veel bedrijven beseffen dat, maar blijven wel heel klassieke relatiegeschenken geven. De gedreven Gentse ondernemers achter RewardU willen vernieuwing brengen in de ouderwetse wereld van relatiegeschenken. Miel Bonduelle staat stil bij de drijfveren en de ambities van het bedrijf.

Vernieuwing in een ouderwetse wereld

De jonge creatievelingen achter RewardU hebben altijd al een impact willen hebben bij bedrijven en streven ernaar mensen gelukkig te maken. “We zijn ontstaan vanuit de wil om te innoveren en wilden er echt voor zorgen dat een geschenk méér is dan een geschenk. We begonnen met originele degustatieboxen met een selectie speciaalbieren uit microbrouwerijen. We werkten hiervoor samen met biersommeliers die de pakketten tot in de laatste details verzorgden. De boxen waren door hun personalisatie een succes en zo zijn we beginnen groeien.”

Degustatieboxen als relatiegeschenk

Niet veel later ontstond een nieuw businessidee. Miel: “Ik was het beu om steeds dezelfde gadgets te krijgen en altijd gelijkaardige relatiegeschenken te zien voorbijkomen. Een klant heeft er niets aan en voor een bedrijf zijn ze ook niet interessant. We gingen dus op zoek naar iets beters, iets persoonlijkers. In onze samenwerking met lokale brouwers begonnen we unieke bierpakketten te ontwikkelen. Dankzij de boxen maak je kennis met speciaalbieren en het verhaal errond. Bierdegustatieboxen bestonden al, maar het ging om kartonnetjes met een zestal flesjes, vaak zelfs van één brouwerij, zonder veel meer. Wij wilden meer doen: we wilden een verhaal vertellen en de boxen volledig personaliseren op maat van bedrijven.”

“Bij RewardU vertrokken we vanuit enkele core competencies: de persoonlijke ervaring en de kennis van experts. We begonnen met biersommeliers en later kwamen daar thee- en koffiesommeliers en zelfs chocolatiers bij. We vertrokken met een typisch Belgisch product als bier, maar in sommige sectoren passen andere geschenken beter. Daarom breidden we ons aanbod uit met andere authentieke en lokale producten, zoals thee, koffie en chocolade. We stellen ook pakketten op maat samen, zoals een ‘Belgian tasting box’. Daarin zitten typische lokale lekkernijen, zoals confituren, mosterd en zoetigheid. Onlangs hebben we boxen met alcoholvrije gin of kombucha ontwikkeld. Dat zijn producten die nog niet zo bekend zijn bij het grote publiek, waardoor de box er echt uitspringt. Op die manier bieden we bedrijven een breed gamma aan manieren om hun klanten te bedanken met een origineel relatiegeschenk.”

Groeipotentieel

Intussen is RewardU een sterk groeiend bedrijf met klanten in binnen- en buitenland. Het creatieve team gaat op zoek naar leuke ideeën en productvoorstellen, terwijl een ontwerpster de designs ontwikkelt en de accountmanagers klanten begeleiden vanaf het concept tot de aflevering van de geschenkboxen.

En het bedrijf heeft nog grote plannen voor de toekomst. “We willen blijven innoveren in de wereld van relatiegeschenken en willen een partner zijn die bedrijven een goede service biedt. We denken mee met de klant en ontwikkelen een product dat volledig op maat is. Zo kregen we onlangs een vraag van een buitenlands fruitbedrijf dat een gekoelde box voor bessen wilde ontwikkelen. We willen een katalysator zijn en links leggen tussen twee bedrijven. We willen uiteraard groeien en buitenlandse expansie behoort zeker tot de mogelijkheden, maar we willen ook geen webshop worden waar je duizend USB-sticks bestelt.”

“We zoeken steeds naar manieren om ons productgamma uit te breiden, vooral om nog meer de focus te leggen op customer loyalty. Zo zouden we onder de ontvangers een belevenis kunnen verloten, samen met de schenker, of zouden we een QR-code met een videoboodschap van de CEO in het pakket kunnen verwerken, of zouden we de bedrukking nog verder kunnen personaliseren met de naam van de ontvanger. Als team werken we dag en nacht om zulke zaken te verwezenlijken. We worden ook omringd door mentoren, door mensen die in ons geloven. Zo kunnen we investeren in productontwikkeling. Als we dan horen van een klant dat zijn klant tevreden was met de box, zijn wij blij. Onze business is de mooiste die er is, want we kunnen elke dag mensen gelukkig maken,” besluit Miel.

Maak jij binnenkort je klanten gelukkig met een gepersonaliseerde degustatiebox? Het team van RewardU ontwikkelt ook voor jou de ideale formule. Meer weten? Stel je vraag rechtstreeks via het formulier hieronder!

Lees ook

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en RewardU

Meer weten?

RewardU

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • RewardU

Ook interessant

Bekijk de socials