Horeca-uitbaters worden wijzer met Wizer

Catering

Meer omzet in je horecazaak met nieuwe app

Wizer is een app waarmee je als uitbater van een restaurant voortdurend gegevens en feedback van je klanten verzamelt met als doel je cijfers te verbeteren. Onderzoek heeft volgens initiatiefnemers Tim en Neal Van der Valk uitgewezen dat restaurants die Wizer gebruiken tot 8 keer meer feedback krijgen dan via traditionele kanalen. Ze kunnen ook veel eenvoudiger aan e-mailmarketing doen.

Makkelijk in gebruik

Tim Van der Valk, hoteluitbater van het gelijknamige hotel in Beveren, gebruikte de app de voorbije jaren in zijn eigen zaak. Nu brengt hij hem samen met zijn broer op de markt. Het gebruik is eenvoudig. Je klant krijgt samen met zijn rekening een tablet, waarop hij onmiddellijk via een drietal vraagjes feedback op zijn restaurantbezoek kan achterlaten door het geven van een score van 0 tot 10. Er is ook plaats voor een opmerking of compliment.

Bron van informatie

De informatie die je met Wizer inzamelt, komt terecht in een overzichtelijk dashboard. Zowel jij als je medewerkers kunnen zien hoe de scores van dag tot dag evolueren. De feedback geeft aan waar het goed of fout loopt, zodat je indien nodig kan bijsturen. Je kan ook meteen reageren op de achtergelaten commentaren.

In orde met GDPR-wetgeving

“Volgens onderzoek laat slechts 1 op de 26 ontevreden klanten effectief van zich horen. De feedback verschijnt dan meestal online en dat is slecht voor het imago van je horecazaak. Door te luisteren naar je klanten kan je je zaak verbeteren. Met de nieuwe GDPR-wetgeving in het achterhoofd is Wizer ideaal om op een efficiënte en correcte manier klantgegevens te verzamelen”, stelt Tim Van der Valk.

Wizer voert momenteel besprekingen om integraties te bouwen met andere horecaplatformen zoals Lightspeed en Tablebooker. De start-up is ook op zoek naar investeerders om de  app verder uit te rollen. 

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven